Boy + Snögatans Blue sky
Nu beräknas Sky snart föda och jag ser fram emot den är kullen, både Sky och Boy har fantastiska personligheter, alltid snälla och med gott temprament. Hoppas på en stor kull.
e: Boy Färg:Mandarin
Boy är en hane på 8 månader . Han har fått en kull som alla är friska och krya i och har kommit till bra hem.Han är en stilig liten herre som gärna vill sitta i handen och mysa.
u: Snögatans Blue sky Färg:Sapphire pearl
Sky som vi kallar henne är en hona på 3 ½ månader som ska få sin första kull . Hon är en otrolig liten tjej som älskar äventyr. Hon kommer från Snögatans i Gävle som avlar fram otroligt fina hamstrar.
Vi finns i Lund ( Skåne ) .Det är bara att lämna intresse. Bilder kommer.
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Får man para hamstrar under 5 månader?
Jepp, det får man :) två månader är det minsta och vissa väljer att inte para sina förrän 5 månader . jag brukar para min vid minst 3 månaders ålder.ö
Ha det bra !

Det beror väl kanske på vem man pratar med.
Avlar man under SHF:s rekommendationer så är minsta åldern på dvärg 3 mån, men man rekommenderar 4 mån.
Sen kan man ju tänka lite logiskt också. Om man parar en hona på 8 veckor, då är hon bebis själv, har inte bott utan sin mamma ens en månad. Varför ska hon bli mamma redan, varför så bråttom?
Jag tycker också att 2 månader låter för lite , därför parar jag inte mina hamstrar förrän 3½ eller 4 månader.
Ha det bra !

#4 Men var fick du 2 månader ifrån?
Hehe, ingen aning !
Ha det bra !