Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1599 ggr
Hamster_Hund
0

:( DET ÄR AKUT

Hjälp min hamter har en blödning under sin nagel, nageln står rakt upp Hjälp vad ska jag göra"??"

Michaela98
0

Ta honom till veterinären! eller jag vet inte jag är ingen expert men jag skulle ha gjort det!

Hamster_Hund
0

hur visste du att det var en hane

kaizoR
0

Ta honom till veterinären, inga tvivel om saken. Glad

Michaela98
0

Jag var nog bara van för attt jag själv har en hane ;D

[Em_I_Am]
2

När de bryter en klo långt ner så pulpan skadas börjar det blöda. Rinner det blod från tassen eller du ser att det finns blod inuti klon som är bruten?
Kommer det ut blod brukar det stoppa ganska snart. Men en liten hamster har ju inte så jätte mycket blod och då kan man behöva hjälpa till att stoppa om det inte skulle sluta.

Är klon bruten kan den behövas dras bort hos veterinär annars kan det bli infektion i tån.

Blöder han inte mer hade jag klippt ner klon lite så han inte fastnar så lätt. Men klipp inte så mycket att du träffar pulpan i klon för då börjar det blöda igen. Sen hade jag tvättat tassen med bakteriedödande ett tag och hållt koll. Han kan tappa klon av sig själv utan problem inom några dagar, men börjar tån svullna, se röd ut eller om det på annat vis ser konstigt ut behöver han komma till veterinär snabbt.

Nu har jag inte haft någon hamster som brutit klon på det viset, däremot en katt o min mamma har haft en hund och det är så vi gjort då. Håll så rent som möjligt i buren tills det är läkt och verkar han ha ont och klon besvärar honom ska han så klart till veterinär.