Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1565 ggr
LadyNagini
0

ändrade färgen :3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min hane ändrade färgern… Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men när jag först köpte han så var han vit. Han var en otam dvärghamster. Han var rädd för allting, och nu är han en riktig snäll kelgris. Men i alla fall. Han började ändra färgen i början av juni. Då fick han mörka fläckar på pälsen och idag är han helt grå (mörk, eller vad det nu heter.

Betyder att han är en äkta vintervit kille?

Så här såg han ut för maj. Han är den vita pojken :)

LadyNagini
0

Och idag ser han ut så här, fast utan några fläckar.

[CruellaDeVil]
0

Han har helt enkelt tappat vinterpälsen. :)

nadilda
0

Hybrider kan också byta till vinterpäls, så att han hat bytis päls betyder tyvärr inte att han är en ren vintervit.

LadyNagini
0

Haha jaha! Så det är normalt.. Nice! Han är jo som en liten kameleont.

Så, hur vet man att en hamster är en ren vintervit eller campbell ? Är inte hybrider lite större än vintervita ?

nadilda
0

#4 Det är nästan omöjligt att se.

[Em_I_Am]
0

Man kan inte veta om de är rena Vintervita eller Campbells helt enkelt. Det enda man kan veta är att de är rena i ett visst antal generationer beroende på hur långt tillbaka man kan följa släkten i stamtavlorna. Utan stamtavlor vet man ingenting.

Men himla söta små hampisar du har och visst är det roligt när de byter färg? Tycker det är så spännande att följa dom när de byter och en del kan bli riktiga små konstverk. Nästan så man önskar att de alltid va sådär halv-vinterpälsiga haha.

Här är en som fällt hälften av sin vinterpäls och va fläckig :)