"Tjattrande hamster"
Hej!
Jag har en liten mysig (och överaktiv) guldhamstertjej på 10 månader. De senaste dagarna har hon börjat att "tjattra" efter att hon fått sin grönsaksfrukost. Det låter inte som ett aggressivt tjatter och hon låter inte annars på dagarna. Tjattret låter ungefär som ett ekorrtjatter Hon brukar ibland låta när hon sover. Vet någon vad detta tjatter kan vara?
Hälsningar Anna-Karin
Hon pratar väl 
Frågan är bara vad hon vill ha sagt 
Läste i någon bok att om hamster "pratar" för sig själv så mår den bra :)
Det låter ju trevligt om hon trivs 
Min hamter Tindra brukar prata när hon vill ut, vill ha mat & ibland när jag ropar på henne :D
Men det är mer som ett litet pip/tjatter :)
Busan kanske tog lite semester tillsammans med mig och mår bra av det
. Är på landet och hon kan springa lite friare i hamstersäkra rum och vara längre ute i springbollen. Sen så får hon favoriträtterna ris, ost och pannkaka lite oftare än vanligt 
Oj oj oj ;) Snacka om lyx för din lille hampis 
Ja hon är lite bortskämd
, men det kan man väll få va när man är liten och söt…
Hamstrar pratar nästan hela tiden.
Mestadels genom ljud som vi inte hör med våra öron, eller väldigt små ljud.
Hur många har testat att lägga hamsterns nos mot sitt öra? Småå småå ljud brukar man höra…
En del pratar dock mycket högre än andra, som din hamster i det här fallet. :)
#9 Jag tycker det låter som att min hamster tuggar hela tiden, typ ett litet knäppande läte ungefär, som när de äter ett frö eller så :) Brukar låta så ibland när han ligger i huset, då äter han nog :) Igår lät det som att han nös, eller typ ett pipande ljud ungefär, han pratade med mig :)