Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1186 ggr
Flöffo
0

Stulna bilder på sidor.

Har läst runt lite på olika sajter om att folk stjäl,"lånar" (utan tillåtelse då) ens bilder till te.x sin hemsida,djur.nu eller stallet.se eller någon annan liknande sida.Så jag tänkte , i denna tråden kan ni ladda upp bilder som ni tror eller vet är stulna.Så att bildens riktiga ägare vet om det.Eller om det finns en bild ni känner igen från sidan men inte vet ägaren ,kanske?

//Flöffo

Emlielki
2

Är det bilder på Stallet.se kan jag se till att ta bort dem då jag är crew på sidan.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Tazzar
0

Fast -->laddar man upp<-- bilden här så gör man samma sak genom att själv stjäla bilden, även om det är i ett gott syfte.

Tänk också på att, på exentuella printscreens måste medlemsnamnen reduceras om det bara är frågan om en misstänkt stulen bild, om man inte är helt 100% säker. Och är man det så är även det onödigt då man endast behöver kontakta lite personer privat.

Men tanken var väldigt fin. Glad

[SelmaP]
1

Om man lägger upp en bild på nätet, får man räkna med att någon dummer kommer och '' stjäl '' den. Händer väldigt ofta, :/

Har hänt mig massa gånger, jag anmäler såklart. Men lönar sig inte det så gör jag inte så mycket mer. För det viktiga är ju att jag själv vet att det är mitt foto, att det är jag som tagit fotot. Man vill ju såklart också visa liksom, det här är jag som tagit fotot, det är mitt! Inte att någon annan gör det, men som sagt så finns det folk som stjäl och ja, det får man helt enkelt vara beredd på.

Flöffo
0

Fast man kan ju länka.Te.x: http://violetpets.blogg.se/images/2012/img_2923_201994537.jpg

Höger klickar man kan man kopiera bildadressen.Jaja…tänkte bara på denna tråden och man vill ju inte få sin bild stulen…Men du kan låsa denna tråden om du vill.

Alltid ska jag göra fel, blev nästan avstängd från en sida bara för att jag skulle sprida en varning…ska nog sluta göra trådar helt.Rynkar på näsan

//Flöffo

[SelmaP]
1

4# Nejdå! Inte gör du fel. Om man länkar bilder som du säger är det absolut ingen fara, då stjäl man inte bilder :))

Och självklart ska du skriva fler trådar! :P

Tazzar
1

#4 Länkar går superbra! Glad

Skrev egentligen inte inlägg #2 till just dig utan till de eventuella som kommer att berätta om/visa ev. stulna bilder i tråden.