OT - djuraffär i Prag
Ujujuj, nu har jag kärat ner mig totalt. Tillbringat långa stunder på olika djuraffärer här i Prag.. SÅ mycket annorluna djur de säljer. Vilket självklart är både negativt och positivt (om de hamnar i rätt händer dvs).
Allt från små äckliga insekter till exotiska små apor, kan även tillägga att de inte är billiga, ca 20-30000svenska kronor. Fanns även ett annat djur de nyss fått in, vet inte vad det heter då det stod på tjeckiska och min pojkvän kunde inte översätta det. Men de är ganska höga, ca 20-30cm. Ser ut som en blandning mellan en känguru och ett marsvin. Så sjukt söta! De kostade väl cirka 10000 svenska kronor
Men hamstrarna, så sönderavlade att de nästan såg hemska ut vissa av dem :( Och jättekonstiga dvärgisar.. Måste vara sjukt mycket inavel på smågagarna. Finns dessutom nästan bara korthårs guldisar.
Så nu efter att jag kollat läget på ca 5 djuraffärer så blir det storshopping i morgon. Transportburar, mat och godis kostar inte ens hälften så mycket här som hemma. Så man får passa på! 
Var bara tvungen att skriva av mig lite 
// Sofia
Djuret som såg ut som en blandning mellan känguru och marsvin lät som en mara :P Det är djurparksdjur, ska man ha dom i Sverige måste man ha ett utrymme lika stort som på en djurpark. Om man ens får ha dom i Sverige :p
Det känns så konstigt att vara på djuraffärer i andra länder! I Frankrike hade de kattungar och hundvalpar i skyltfönstret, det tycker jag är väldigt dåligt. Säljer de verkligen apor?!:O
Nej, det var ingen mara. Denna var smalare och mindre. Gud så svårt att beskriva.
haha, tänk typ normal kaninstorlek, med marsvinshuvud och ekorr/kängurukropp 
// Sofia
#3 japp, såna miniapor som är ungefär lika stora som en vuxen mans hand. Jättesöta!
// Sofia
Gud va roligt att gå på djuraffärer i ett annat land! *vill också*
Kan du inte ta några kort kanske? :P
#4 haha det djuret lät ju himla kul :').. x)
#4 ok, låter jätteskumt ju :O haha. Men jag gillar inte att djuraffärer säljer exotiska djur. Inte djur överhuvudtaget eftersom det är så himla lätt för vem som helst att bara gå in i en affär och köpa ett djur.. :/
Kan det vara en lemur? För det är väl dem som heter meercat på engelka?
Sorry, ingen Lemur, det var en sådan sådan här jag menade. ;)
#9 Åh, surikater är så söta:D Men sånna kan de väl inte sälja?! :O
#7 Det håller jag med om.. Då finns ju ingen koll var djuren hamnar. Tycker inte djur bör säljas i djuraffär överhuvudtaget egentligen.
De var väl inte en Kapybara? Men de är ju större
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

moahaha lööve meerkat manor ;P<333
Det kanske var klippmarsvin?
OT Själv har jag tillsammans med en annan uppf importerat hamster (extreme dilute )från Prag 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#14 ja, klippmarsvin kan det nog ha varit! Väldigt lik bilderna jag fick upp på Google iaf.
Ja det är verkligen roligt att gå i djuraffärer utomlands. Har tänkt smygfota, men man har nästan jämt personal bakom ryggen när man kollar på djuren. Gör ett försök i morgon iaf :D
// Sofia

Klippmarsvin säljs i Sverige också.
#16 Vart då? Har aldrig sett nåt likande! Söta är dom i alla fall :)
// Sofia

#17 Ante/Lovenest brukar sälja emellanåt. Här t.ex
http://exotiskadjur.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a64d3d5f-43de-415a-8f24-8de79c33a4f6
Dom hade en farlig hemsida kände jag :P
// Sofia
Kan det vara en Hästspringråtta/Jerboa?
Nu har jag tagit reda på vad det är. Präriehund!
Shoppade lite idag dessutom. Så för ca 350 svenska kronor fick jag :
10 paket med fröstänger, två vattenflaskor, en transportbur och två påsar med kattungetorrfoder :) Ska shoppa mer senare i veckan :)
// Sofia
#21 Naw, dom e söta :D
#16 det där var ju en chinchillauppfödning :P Inte samma djur som klippmarsvin.
#23 Då har du nog klickat på fel länk :P http://exotiskadjur.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a64d3d5f-43de-415a-8f24-8de79c33a4f6
// Sofia
#24 första länken som fanns i #16 ledde till en chinchillauppfödning :P
Ojdå xD Dom länkarna var visst med hela tiden, haha! Ursäkta (A)
Hehe :P
// Sofia

#26 De ligger i min signatur i och med att det är min uppfödning. Samma som Roxie har sin uppfödning i sin signatur.
#28 ja, jag märkte ju det sen.
Intressant.. Hur mycket fick du med dig hem?
#30 vad menar du? Tråden är förresten 2 år gammal ;)
// Sofia
#31 Du skulle ta en shoppingrunda i djuraffärerna, jag undrar vad du köpte ;)
Jo jag vet :)
Jag minns inte riktigt. Men massa mat, vattenflaskor m.m.
// Sofia