Arken zoo Ängelholm
Va inne på arken zoo i Ängelholm för att kolla efter lite roliga tillbehör till mina hamstrar och som vanligt går jag till djuravdelningen, och ser då dessa bedårande Guldhamster pojkar, va en som jag misstänker va C/Y en som antingen va Gul umb eller B/Y med kraftig tippning(så dock inte denna så bra då den låg ihoprullad i en hög av spån) gissa om man blev lite kär i C/Y pojken som tittade så snällt på en, hade han inte varit från djuraffär hade han lätt bott hos mig nu 
Någon som vet var de får in sina djur ifrån? Misstänker ju Imazoo, men vill ändå höra 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
- Redigerat 2021-06-06 11:31 av Herveaux

Lättast är väl att fråga i affären:)
#1 Jo, men tänkte inte på det när jag va där utan kom på det på bussen hem ^^
Men har skicka mail och frågat, kan ju säga att både den som jag misstänker va C/Y och den andre pojken va väldigt lockande men får nog hålla lite i tyglarna med tanke på allt som händer och som har hänt rutn om i hamstervärlden 
Amor vincit omnia
Jag är i den affären ca 1 gång i veckan och jag vet att de flesta av dearas djur är ganska tama! Det är fina djur som inte föds på djuraffären och jag vet iallfall två smo ganska regelbundet hanterar djuren! :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#3 Då kanske du också sett de underbara gulhamstergossarna som jag blivit totalt förälskade i 
Amor vincit omnia
Tyvärr inte, Varje gång jag varit där har de sovit :P
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
I Uppsala har vi lite djuraffärer som köper in från uppfödare!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Har fått svar på mitt mail nu, och dom skrev att de försökte i största mån ta in från privata uppfödare 
Amor vincit omnia
Frågade klart om de som va i butiken nu va från privatuppfödare, och det va dom, hon skrev att dom va snälla och handterade. Detta va inte bra, tror jag får hålla mig från den butiken, och ännu mer eftersom jag håller på med gulbaserat, så helt nyttblod hade ju inte suttit fel, för risken att dom är besläktade med mina är ju ganska liten 
Nä, får helt enkelt blunda och inte åka dit fler gånger 
Amor vincit omnia

#8 Men det går ju att forska mer. Fråga exakt vem dem kommer ifrån och få kontaktuppgifter till den personen. Då kan du ju ringa och fråga själv vad det är för släkt och vem hon varit i kontakt med.
De kan ju vara hur riskfritt som helst att köpa dem, bara man kollar upp det innan:)
#9 Jag skrev oh frågade om man kunde få kontaktuppgifter och så till personen för att få veta mer, och kanske även ev.kunna få härstmaning på dom 
Ju mer jag kommer få info om dessa desto svårarre kommer det bli att inte köpa in en sötnos 
Amor vincit omnia

Köpte en guld-hamster därifrån förra sommaren. Kunnig och trevlig personal. Frågade visserligen inte varifrån hamstern kom ifrån.
/ Maria. med-arbetare på Sommar