Är jag knäpp eller?
Vi har 5 hamstrar och ingen uppfödning, är vi knäppa eller? De flesta verkar tycka att vi är lite konstiga.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
haha klart ni inte är! Jag har ju tre dvärgisar och folk tyckte jag var knäpp för att jag tog in den tredje som omplaceringshamster ;).
Suskiv, nejdå! Men vad sägs om att starta en uppfödning? Tro mig, det är kul! Men var noga med att du parar friska & snälla hamstrar, så blir det snälla ungar. Och var beredd på att det kan födas väldigt många och kan kanske bli lite jobbigt att få dem sålda & hålla på med burar och annat, så det är ju alltid bra att hitta köpare i förväg. Sen det där med burar, kan du köpa billiga SAMLA-lådor från IKEA. Ha 1 i varje, för tillfället, tills du hittar köpare.
Ja, lite sånt man måste tänka på i förväg! Det är verkligen kul, och sen att få se dem intresserande färgerna & sånt. Tycker du borde starta en uppfödning. :))
Nejdå du är inte knäpp! ;)
Har själv 3 st & snart 4 ^^
Dock ska jag ta en eller två kullar då 
Nejdå :D Vi har 6 i familjen, men det blir fler!
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Om du är knäpp, så finns det nog inget ord för vad jag är…
Och flera andra här.
Men visst möter man mycket oförståelse. Oftast är det från människor som aldrig har vågat leva sitt liv som de själva egentligen har velat utan enbart gör det som de tror färväntas av dem av alla andra. 
Huvudsaken är ju att man trivs med sitt intresse (sina djur i det här fallet), och hur konstigt/märkligt är det egentligen? :)
Mycket bra skrivet! 
#2 Jag har faktiskt inget intresse alls av att starta hamsteruppfödning. Just bla för risken att bli sittandes med med en massa hamstrar.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
De gångerna som jag har haft två guldhamstrar har jag ofta fått höra av folk "vad ska du med en till guldhamster till". :P
Finns nog en del folk som tänker att hamstrar mest är ett husdjur för barn. Men jag håller helt och hållet med #5, jag har nog intressen som ses som nördigare än hamstrar men om någon dömmer mig för det så är personen antagligen ingen jag skulle gilla iaf 
Många tror som tidigare nämt att hamstrar är barn & nybörjar djur. Jag blri så grymt irriterad..
Det finns många vuxna som har hamstrar & som verkligen älskar det!!
JAg accepterar alla för vad dom tycker om & för vad dom tror på..
Varför kan inte dom acceptera mig?
Tex min kompis är vegetarian & så sa jag & jag skulle göra vad som helstför en bit grillar kyckling. Jag accepterar henne för att hon är veg.
Då fick jag världen blick som om jag var helt tappad 6 så sa hon "Jaha så du vill äta djur asså? J*vla djurmördare…" -.-'
Tycker att vi alla ska acceptera varandra för vad vi giller & tror på..