silvergrå?
Folk sa att min döda förra älskade hamster Brandy var silvergrå, och det är precis hennes färg jag söker men jag kan inte hitta någon silvergrå som ser ut som henne. Är det säkert Brandy var silvergrå (på bilden). Kan fixa mer bilder om någon vill se…
Hon var typ ljusgrå med svarta hårstrån och bilden är precis som hennes färg såg ut…
MVH
Therese
hon kanske var silvergrå homozygot då
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
hehe ok… Och hur exakt ser en sån ut? har du några bilder? :)
homozygot är dubbel uppsättning av silver så istället för att vara lte ''gulaktiga'' som vanliga silvergrå så är dom vanligtvs vita.
jag har ingen egen bild men jag länkar en bild från google
http://migrated.ifokus.se/uploads/5dd/5dd9963e2ed36ebe83943216c2903560/apriltavling.png
Mvh Miranda
tack!
jag har också kollat lite på färger från SHF och försökt lista ut lite…
Jag tror snarare Brandy var Silvergrå heterozygot eftersom hon var otroligt ljus men sen hade hon jättemörka hårstrån och kolsvarta öron men samtidigt står det att färgen blir renare och mörkare som homozygot… hmm… men det står också att färgen kan ta olika läggningar beroende på vad som finns bakom och jag har ingen aning för hon var en zoohamster som jag köpte av en 14 årig tjej som hade tröttnat när brandy var 6 månader gammal…
Men sen såg jag även Silver pearl som kan likna, eller är jag helt ute och cycklar?
Sen fanns det även något som hette mörkgrå (dgdg) och det är lite likt henne… Har dom andra bilderna på henne i min andra dator som ligger nere i källaren men jag tror jag hämtar upp den och lägger upp några bilder till så vi kan diskutera fram Brandy's färg!
MVH
Therese
silver pearl har inte direkt jätte svart hätta utan är mer typ gråbrun och mörkgrå är inte så vit som brandy är på bilden.
*någon gärna får rätta mig om jag har fel ^^*
så men största sannorlikhet så är hon nog heterozygot men mer bilder är alltid roligt att titta på :D
Mvh Miranda
#5 exakt! :) Så jag säger också silvergrå, men homozygot går inte att säga. 
Hade hon någon beige/brun underton i pälsen eller var hon helt vit/ljusgrå?
Heterozygot är ju oftast lite cremefärgade i den grå pälsen.
Homozygot blir ju mer blågrått :)
Bifogar en bild på min McQueen, han är Silvergrå heterozygot umb lh.
Kan ju hända att din var Silvergrå homozygot umb kh? Umb är ju en gen som gör färgen mörkare.
Lägg gärna ut fler bilder på henne om du har :)
tack alla! vi får jobba vidare, har nu grävt i min gamla dator i över 4 timmar och hittat en del bra bilder på Brandy, så här kommer dom!
en till (ursäktar röran på armen, men jag har ingen tid att klippa, är så trött) hoppas det är ok…
Jag tycker bara hon ser ut som en Silvergrå homozygot :) då hon är mer blågrå i färgen än creme grå :) På bild #8 ser hon lite varmare ut i tonen men tycker ändå inte att det ser ut som en heterozygot.
Oj såg endast bild 8 och 9 när jag skrev. Utifrån de andra bilderna så måste jag nog säga att hon var en Silvergrå homozygot KH.
Silvergrå homozygot alltså. Korthårig visste jag :) Hon var så underbar, slänger upp några bilder till eftersom jag tillbringade en tripp längst bak i källaren och 4 timmar framför skärmen för att hitta dem :)