Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1265 ggr
[octopus]
0

Leksaker i rasthagen?

Jag ska försöka att göra en rasthage åt min lilla hamster, har ni några tips på hur man kan göra egna leksaker och ha i? Kommer antagligen inte att få köpa massa nya saker..

Jag vet att man kan ha pringlesrör och toalett rullar, har ni några fler tips? :)

kiwi_sötis
0

venne?

Twisted_T
0

Trädgrenar t.ex. från äppleträd att klättra på kan man ju ha. Eller om man har något galler i taket så kan man hänga saker därifrån. Kommer inte på så mycket mer just nu. Men sök lite på forumet så finns det säkert lite olika tips.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Marro98]
0

En liten sten kanske? Så att hamstern kan slipa klorna :) Komihåg att den ska vara stadig bara så att hamstern inte välter den & får den över sig ;)

Twisted_T
0

Ja en sten kan vara bra i buren med :) Men den skall inte vara vass någonstans då hamstern kan skada sig.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Cafesinner
0

Stenar, pinnar, kartonger med hål i, toapapper, toarullar osv.

[Marro98]
0

Som #5 säger ås kan man ju ha kartonger. Men varför inte lägga i lite godsaker & stänga den? :D Då får den nått att göra! :)

[octopus]
0

Åh tack för alla tips! :)

lilyflower
0

Jag brukar även ta burleksaker som inte är i buren just då, och lägga i lekhagen. :)

[SelmaP]
0

hm.. du kan ju ha pennor som hinder, som hamstern antingen ska hoppa över eller krypa under. Sen kan du göra en gungbräda av något slag. ett tips är att använda en linjal som bräda.. men du kommer nog på något bättre.

Sen så kan du ju kolla runt omkring, i din lägenhet och då kanske du hittar något bra att använda! Tänk kreativt liksom. Fantasin kan du aldrig sätta stopp på! Var noggrann bara, så att det inte finns något som hamstern kan skada sig på.

Lycka till! // Selma :))

[octopus]
0

#9, är inte blyertsen i pennan farligt? Min hamster brukar gnaga på allt… :(

Tack tack! Kan man bygga ihop något själv med kartong och tejp? Eller är tejpen farlig om dom gnager på det? Skulle vara roligt att göra någon hinderbana av kartong eller liknande :)

Frosstis
0

Använd limpistol istället :)

[SelmaP]
0

10#

Ja, kanske det.. Men du kan ju typ, såga blyertsen? Eller sätta för något. Du kan ju ha en tuschpenna där istället? Den har ju lock.

Bara fantasin sätter stopp!

Lycka till // Selma.

Zorro_Tiger
0

Du kan ta en toarulle och ta toappaper och glra små paket med godsaker i och sedan fylla rullen med toapapper och lägga in de små paketen här och var i rullen :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[octopus]
0

#13, åh va smart! Det ska jag prova! :D

#11, har ingen limpistol :/

DenLillaTofflan
0

Du kan ha en liten låda med vanlig blomjord.Min hamster älskar det!Cool

[octopus]
0

#15, jaa, skulle vilja det men får inte det av min mamma… haha. Det kanske går med Sand? Sån här Sand som man har till hamstrar?

lilyflower
0

#16 Sandbad är jättebra för hamstrar, de hjälper dem att hålla pälsen ren. Så att ha ett sånt i lekhagen eller buren rekommenderar jag! Sen kan man ha äggkartonger, kruka, stenar osv.