Könsbestämningsbilder?
Har letat efter trådar med bra bilder på de olika könen i olika åldrar (2 v gamla, 3 v, 4 v) då jag precis fått en egen kull som skall könsbestämmas om ca 2 veckor :)
Har inte direkt hittat med jättetydliga bilder och mest för könsbestämning av dvärghamster (har guldar), kanske är jag lite blind vad vet jag ;)
Har läst beskrivningar; Honan har mindre avstånd mellan kön och anus och hanarna längre, dessutom har honorna "tuttrader".
Tänkte bara se om ni kunde lägga ut lite bilder :) Tycker det är enklare om man har något att jämföra med så det inte blir fel..
Tack på förhand :)!
Kan bara säga att tuttraderna kan vara svåra att se, man måste vara i rätt ljus. Du kan ju testa försöka hitta en hona och sen försöka hitta en hane som har längre avstånd så ser du ju skillnaden? :) Det är oftast ganska svårt att se på bilder, mycket enklare att se i verkligheten!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Okej men va bra :) låter inte som att det kommer vara så svårt i alla fall :)
#1 De är än så länge lite för små :) Föddes i Söndags :)
#4 Jaha okej! Grattis till bebbarna då
Lycka till!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#5 Tack så mycket :D!
#7 Eftersom honor har mindre avstånd mellan könsorgan och anal så tror jag (om jag inte ser fel) att det där är en hona:)
MVH FiffiLiina
Jo jag tror detsamma, eftersom hennes bröder verkar ha fått en liten liten pung :)
Jo, det är en hona! 
#10 Tack 
är det bara jag eller kan man se lite även på hur håret ligger? på honan ser det ut lite som att gå från mitten ut till kanterna ooch på hanen tvärtom även lite i en cirkel, där själva pungen är?
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com