Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1281 ggr
Emmny
0

Avels hona och hane :)

Nu behöver jag nya tillskott till min avel :) Jag söker antingen en hona eller en hane som har bra temprament , inte bits. Det får vara en unge eller en "vuxen" som inte är över 4½ månad .Absolut inte från djuraffär,eller Hybrid eller nån som har en mamma , pappa, mormor etc som är Hybrid. Det ska vara en Rysk vintervit dvärghamster. Jag finns i Skåne / Lund :)

I färgerna

. Augoti ( gärna extra mörk )

. Augoti pearl

. Sapphire

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

[Em_I_Am]
0

Hej!

Jag väntar Agouti och Agouti Pearl bebisar snart (hoppas jag) om du skulle vara intresserad. Vi finns i södra Småland men sambons syskon bor i Lund så transport går att ordna med jämna mellanrum.

Hojta om det låter intressant så kan jag berätta mer om föräldrarna.

Emmny
0

Ja, det låter intressant :) Jag köpte ju lilla Blue sky av dig för inte så längesen. Hon är verkligen underbar och jag har inget emot att ha en liten till pälsboll av dig ;) Skulle vara jätte bra om transport kunde ordnas ner till Lund.

Ha det bra !

[Em_I_Am]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, eller du köpte ju egentligen av Snögatans. Jag va bara lite mellanhand om man säger så eftersom hon bor i Gävle hihi.

Jag väntar förhoppningsvis en kull om någon vecka där det som sagt kommer Agouti och Agouti Pearl.

Pappa är finsk import och heter Tarinan Aranjuez. Han har givetvis samtavla och Tarinan är en bra uppfödare med kanonfina hamstrar. Han har blivit BIS1 på utställning och han fin.

Mamma heter Roslagens Hope. En jätte söt Agouti Pearl hona med mycket tippning. Hon är himla fin. Så jag tror på bebisar med bra färger och typ i den här kullen.

Här är bild på blivande pappan

[Em_I_Am]
0

Pappan igen

[Em_I_Am]
0

Här är mamma Hope

[Em_I_Am]
0

Hope igen

[Em_I_Am]
0

Är du hellre sugen på Sapphire sätter jag ihop Mapilamis Juni och Tarinan Pakkaslumi snart (hon är 3 mån nu i dagarna).

Där tror jag det kan bli supersöta bebisar med bra Sapphirefärger.

Pakkaslumi

[Em_I_Am]
0

Juni

[Em_I_Am]
0

Och om ytterligare en månad kommer även Vildvittrans Chickerell få dejta Pakkaslumi. Hon har väldigt bra typ tycker jag. Hennes föräldrar är engelska importer från Wellingtons.

Toxxic
0

#9 Hon var ju bara bedårande!

[Em_I_Am]
0

#10 Ja jag är väldigt nöjd över henne! Hon är dessutom en ängel att hålla i och handskas med. <3

Toxxic
0

#11 Håll mig uppdaterad ;)

[Em_I_Am]
0

Hihi I will ;)

Emmny
0

Ja , för mig spelar det ingen roll ?vilken av kullarna kommer först ?Många kullar på gång ;)

Ha det bra !

Emmny
0

Förlåt , jag blandar ihop alla här ! finns ju sååå många uppfödare ! sorry ;)

Ha det bra !

[Em_I_Am]
0

Ingen fara. Du har ju iallafall varit hemma hos mig haha ;)

Den första kullen blir mellan Hope och Aranjuez (om hon inte är skendräktig nu). De flyttade ihop för en vecka sedan.

Nästa blir mellan Pakkaslumi och Juni och sedan Pakkaslumi och Chierell (om planerna går som de ska).

Hehe ja det blir några VV kullar nu på sommaren. Sen tar de ofta paus under vintern men Campbells fortsätter göra bebisar. Så jag planerar några Campbellskullar lite längre fram sen också.

Emmny
0

Hehe , ja ;) Jag är mest intresserad av Augoti eller Augoti pearl.

Ha det bra !

[Em_I_Am]
0

Okej. Jag kan skriva upp dig på intresselista och höra av mig när bebisarna är födda om du vill :)

Emmny
0

Ja , då säger vi så :) är du säker på att det går att fixa transport ?

Ha det bra !

[Em_I_Am]
0

Ja det går att fixa transport. Hans syskon åker hem till sina föräldrar här lite då o då. Men jag kan inte lova att det går att ordna precis när bebisen är leveransklar. Men behöver den bo här i ett par veckor är det okej för min del. Man kan ju kika på andra transportmöjligheter också så klart om det är något som passar bättre tidsmässigt.

Emmny
0

Så bra :) Nej , jag har inte så bråttom att få hem henne/ honom ´så om det är ok för dig så får den gärna stanna ett par veckor extra hos dig ;)

Ha det bra !

[Em_I_Am]
0

Ja absolut. Det är inga problem :)

Emmny
0

Okej , så bra :)

Ha det bra !