Papova?
Vad är Papova för något? Hört att hamstrar kan drabbas av det.
Vill bara försäkra mig! ifall att..
Vill ha ett snabbt svar, orkar inte leta igenom google. haha :))
Kram // Selma.
Det är tumörer vad jag uppfattat de som. Sjukdom som smittar och sprids super mkt bland guldisar och ger dem tumörer.
Okej, tack. Kan dvärgisar också få papova?
De kan vara bärare av det och smitta guldhamstrar, men inte bli sjuka av det tror jag :)
Dvärgar kan inte få Papova, men dom kan bära på det.
//Jessie
* pusta ut *
jag har dvärghamstrar, inte guldhamstrar.. fast snart köper jag en ;)

#5 Var noggrann med var du köper ifrån då bara så ska du nog inte få några problem:)
Japp, jag köpte min första hamster från en djuraffär, jag var inte särskilt kunnig då, (det var längesen) den var väldigt bitsk av sig. Men sen så läste jag på lite och tämjde den sakta men säkert. Så, ja.. nu går det bra ((:
Härmed köper jag från uppfödare! Det är mycket bättre. (:
Icke guldhamstrar kan bära på smittan i sin PÄLS inte i blodet så att säga, viktig särskiljning.
Alltså, de kan vara i närheten av en smittad hamster och få dammpartiklar i sin päls och på så sätt sprida smittan vidare, men de kan inte bli smittade och sen resistenta, de kan inte få smittan på så sätt.
#4 Kan de verkligen bära på det? Vet du hur länge en dvärghamster kan bära på det?
För då måste det ju vara så att papovapartiklar i luften måste landa på en dvärghamsterns päls, hur länge kan den leva på en dvärghamsters päls då?
Mvh Alicia.
Som jag skrev i inlägg #8 så kan de bara bära smittan via pälsen, som du skrev. Hur länge de smittar vet jag dock inte…
#10 Oj, haha missade ditt inlägg :P
Mvh Alicia.