Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 928 ggr
ks.gerbil
0

vad kunde det ha varit?

hej på er alla! jag har börjat bli lite nyfiken på.. eller vi börjar från början…

… jag har haft hamster när jag va liten som många andra. de bodde jätte bra de hade akvarium med sandbad och massa annat kul, som en hamster ska leva :) (+ att ändå om jag va liten så var jag jätte försiktigt). efter ett år så började lilla Matteo (hans namn) bli röd runt ögonen och typ om jag kommer ihåg rätt tappa lite päls runt ögonen. vi tog honnom till veterinären och det va sista gången jag såg honnom. bara pappa och mamma fick gå in jag och farmor (haha vet inte varför hon va med) väntade utanför, när de kom ut så sa pappa att de skulle titta på det och försöka bota Matteo men jag kommer alldrig att kunna veta vad som igentligen har sagts eller gjort där hos vetten. det va då sista gången jag spg honnom … vet ni vad det kunde ha varit för sjukdom? jag skulle vara jätte taksam.

PS. jag är ganska säker han va en campabell :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SelmaP]
0

Beklagar sorgen .. jag vet faktist inte vad som kan ha orsakat det, fråga dina föräldrar eller sök på google? du har rätt att få veta det!

Lycka till! :)

Frosstis
0

Ohyra, allergi gissar jag på?

ks.gerbil
0

Oj Tack för svaren! Vet inte hur det är med ohyra på hamstrar nu men brukar det inte synas? Att det typ kryper nåt runt i pälsen och. Så. V.? Allergi låter ganska troligt ja… Konstigt att inte veterinären kunde ha fattat det då? Nu ska vi ju inte säga att denne va en expert på hamstrar men..

ks.gerbil
0

Kan säga att vi hade en till hamster efteråt fortfarande en Campbell troligtvis och efter ett och ett halvt år fick lillen samma sak dock kilade han vidare en vecka efter detta runt ögonen kom upp :/

Frosstis
0

Jo ohyra brukar synas.. Är inte bra på ohyra men tja.. Allergi mot spån, mat, ja vad som helst..

ks.gerbil
0

ja allergi låter ju väldigt troligt för det ser ju liksom ganska lika ut på alla smpdjur så..

tack kanske jag ska säga också ^^ om nån mer har några ideer kan ni bara skriva :)