Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1357 ggr
Hamsterlycka
0

Wilgot x Estelle, planeringstråd ♥

Har länge velat skapa denhär tråden men har inte riktigt vågat, vill inte att den ska skapas låååångt innan parningen sker också. :) Men nu har jag tänkt göra den iallafall, lite info om de fina föräldrarna, förväntande färger, intresseanmälan osvosv.. Planerad parning: I början på september Jag kommer ta 200kr för en bebis. • Föräldrar: Wilgot (silvergrå lh) & Estelle (silversvart skp/vit (ds?) lh) Båda hamstrarna är helt underbara! :) • Förväntade färger: • 50% Gula hanar • 50% Silvergrå • Kanske choklad (ifall Wilgot har rost bakåt, lite osäkert)  • 50% Skp honor • Resten kan bli som ovan (silvergrå, gula och kanske choklad) Alla bebbar kan bli tecknade i dominant spot och bandade :) Vill du veta mer om temperamentet hos föräldrarna, har frågor eller möjligen är intresserad av en bebis så kan du kontakta mig här, via PM, mail eller telefonen. Både sms och ett samtal funkar finfint! (är i Norge till imorgon dock (onsdag) och kommer hem vid 15-16 tiden.) Mail: lillalodnert@hotmail.com Telefon: 0767971472

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Roonja
0

kul! Du kanske vet också att ds är dominant. Alltså kan inte Estelle vara det eftersom ingen av föräldrarna är dominant spot. :)

Utfallet blir sähär. :)

Ej gul hane + Skp hona
50% gula hanar
50% ej gula hanar
50% skp honor
50% ej gula honor

om de bär på rödögd så kan du få honey bla, och om de bär på brunörad kan du få bö gul bla. :)

Lycka till. Ska bli en spännande kull att följa! Skrattande

Sarah!
0

Fattar inte dehär 50% gula hanar, 50% honor!? Vad är det allt handlar om? Har sett en annan sådan knepig tråd för att tag sedan och fattade inte ett skvatt! hahaSkrattande Menar ni att det är 50% chans att få sådana ungar eller vad?

Hoppas allt går som planerat iaf! Lycka tillSkrattande

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Roonja
0

#2 Hahah, okej. Alltså det som menas med det här:

50% gula hanar
50% ej gula hanar
50% skp honor
50% ej gula honor

är att hälften, alltså 50% av hanar kommer bli gula och hälften kommer inte bli gula, alltså en annan färg. :)

Och häften av honorna kommer bli skp och hälften inte. :)

Sarah!
0

#3 Okej, jag tror jag fattar! haha, sega jag…Skrattande Tack!

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Hamsterlycka
0

1# Jaha okej! Tack för det. :) Men har det med sköldpaddsfärgen att göra att hon har börja få vita fläckar på kinderna då?

LinneaJohaanson
0

Intresserad garanterat!! Skrattande

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Roonja
0

#5 Ja, hon är ju silversvart skp/vit. och då får hon ju fläckar kan man säga. :) Fläckarna kan öka lite medans de växer. :)

Hamsterlycka
0

#6 Aaaah, gud så roligt!! <3 #7 Haha okej, tack för hjälpen! Är lite nybörjare på dethär med färger så det är tur att det finns snälla människor som hjälper till. :)

Hamsterlycka
0

Här är en länk till Wille och Estelles egna bildtråd! :) http://hamster.ifokus.se/discussions/4fc77b2fd3b4fd4aaf00e6a4-mina-hjartan?participating-6

Hamsterlycka
0

Putt :)

Wellcraft
0

sätter ett tassavtryck här :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund