Hjälp!
Hej Jag har en hamster på 4 mån och vill gå på en djur undersökning med honom. Alltså se hur min hamster mår bra eller inte..
Och s¨å har jag några frågor till:
1.Vilket djurskhus ligger nära Rinkeby i stockhlom?
2.HUr mycket kostar det att gå på en under sökning?
3.Om klorna är för långa klipper de då gratis`?
Tack för de som hjälper!
inget svar :(
Det finns en hel del djurkliniker i närheten av Rinkeby, sök på eniro. Eftersom du har ett så pass litet djur kan du ju också åka till andra delar av stan (lägg honom i en låda/transportbur och ta tunnelbanan) om de har bättre priser/service där.
Hur mycket det kostar och om de klipper klorna varierar från klinik till klinik. Ibland har de en liten prislista på hemsidan, annars är det bara att ringa runt och fråga.
Lycka till!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Men vilken djur klinik ska jag söka till?
Det finns som sagt många i din närhet, ta en.
Det kan vara riktigt dyrt med en undersökning för hamster om man väljer fel ställe. Stora djursjukhus kan ta 500-1000 för bara en undersökning. Jag bor inte i Rinkeby, så jag vet inte vart dem har bra priser. Men det är ofta dem lite mindre djurklinikerna som är billigare. Om du letar efter något billigt och kan åka långt för det så är Haninges djurklinik väldigt billig, 280 kr. Vet dock inget om djurklinikerna som ligger i närheten av Rinkeby
.
Mvh Alicia.
Det går ju att ringa runt och fråga också.
Ja, ring och fråga runt, sen om du vill klippa hamsterns klor, så kan du ju göra det själv hemma. Du tar bara en sten och lägger i buren, och sedan lägger du en smaskig sak på. Sen går dem ju upp på stenen och då vässas klorna.
Vet inte om det här funkar, har aldrig gjort det. Men det är värt ett försök? :)
Lycka till!