Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2180 ggr
Emmny
0

Era hamstrar ?

Jag tänkte att alla kunde beskriva sina hamstrar. Antingen en unge som ni kanske har sparat ur en kull eller en hamster som har en alldeles speciell plats i ditt hjärta :) Ja , villken hamster ni vill ;)Ni tycker säkert att det har varit alldeles för många såna här inlägg , men jag älskar att höra om andras beskrivningar av sina hamstrar. Här är förslag på frågor: namn, mamma, pappa, favorit mat, favorit plats, favorit aktivitet, färg på pälsen, mm.

Hoppas få höra fina beskrivningar :)

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

Twisted_T
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 3 st hemma just nu. Men den som stulit mitt hjärta helt är min första hamster McQueen/Queenis(Hade en när jag var liten med men vid vuxen ålder menar jag nu).

Han är Silvergrå umb LH och kommer från Louise (Lojs på forumet).

Pappan är Sambuca/Sambo Silvergrå umb LH.

Mamman är Fiona Silvergrå bö LH.

McQueens favoritmat är en specifik barnmat(Rotfrukter och kyckling),majs,broccoli och groddar.

Favoritplats: Soffan eller golvet skulle jag tro. Han gillar att utforska och nosa överallt (vilken hamster gör inte det)?

Favorit aktivitet: Han gillar att springa löst mest, soffan är jättekul tycker han. Han springer på en,under en,brevid en,upp på kuddarna och kanter osv. Han gillar att stoppa och nosa mellan varven och ta sig några tvättrundor av pälsen.

Han är väldigt fåfäng den lille grabben. Tvättar sig väldigt ofta och redan när han var liten så fixade han sig en liten tuppkamm på huvudet som man absolut INTE fick röra. Då duckade han och kollade på en surt och var tvungen till att fixa om sin frisyr. Än idag är han noga med denna tuppkamm och gillar inte att man klappar han på huvudet av denna anledning.

McQueen är väldigt liten i storleken och har nästan alltid varit smal, inte så jättestor i aptiten men fullt kör hela tiden. Det är först nu när han är lite äldre som han börjat lugna sig en aning (ändå är han inte gammal).

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Marro98]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre guldhamstrar. Två honor & en hane! :)

Tindra:
Tindra har alltid varit speciell för mig<3
Hon är inte så kelig av sig utan älskar fart, mat & agility<3
Snart 2 år gammal.
Hon kommer från djuraffär men jag vet dock vart hon kommer ifrån. Tindra älskar barn & är hur snäll & mysig som helst i deras närhet! :D<3
Ingen aning om vad hon gillar för mat bäst ^^ Finns så mycket så varför välja en rätt?! XD Ärtor gillar hon bäst från sin hamsterblandnng iaf :)
Hon älskar att sitta på mitt skrivbord & på min axel ^^
Tindra är creme ba. Eftersom att Tindra äslakr att springa så tränar hon mycket agility & tricks. Hon ör mycket lättlärd & klips. <3
Hon är så himla förstående<3 Jag var väldigt dyster endag eftersom att kusinens dvärghamster hade dött.. så jag tog upp henne & hon var så lugn & tröstande & skulle bara pussas<3 :'D

Gerro´s Ninja la Silla:
Silla är egenuppfödd & är Tindras dotter<3
Silla såldes till en pojke på 12 år som jag kände. Jag litate fullt på honom.. Vilket jag värkligen ångrar..
När Silla kom hem till mig så var inte så jätte spinkig men hon var hur osäker som helst…
Tror att hon har blivit slagen på något sätt då hon får panik om man råkar röra henne utan att säga till.
Hon har dock blivit mycket tryggare & mysigare! :)
Silla gillar inte nya saker & tränar därför inte agility eller tricks. Utan hon är bara sällskap<3
Älskar mat över allt annat & gillar rör & kartonger :)
Hon är lite över ett år. Silla har färgen rost ba om jag inte har fel :)
Silla älskar bollar! :'D

Slugawoo´s Topas:
Topas kommer från Slugawoo här i forumet. Världens mysigaste!<3
Älskar majs, kel, lek & barn. Han är färgen Offwhite ba. Duktig modell :)
Han älskar att springa omkring i badrummet & leka i all kartong & alla rör. När man ska mata honom & om han är vaken så har man en liten aphamster kängande på handen efter 3sek ;D
han ÄÄLSKAR att sitta på min axel som en liten råtta ^^
Han har en av världens sötaste öron stora som parabåler :'D<3
Ser ut som en liten chinchilla ibland<3

[Marro98]
0

Haha va gulligt att han gör en tuppkam ^^
Gud va fin han är! :D

Twisted_T
0

#3 Haha ja han är en väldigt söt liten personlighet. Ska hälsa ;) Dina små är jättesöta med. Speciellt damen med bollen i munnen Kyss

// Linn

[Marro98]
0

Haha gud det är min favvo bild ^^
Vi satte henne på min tidigare foto hylla bara för att ge henne lite godis & m,ysa lite. & så tog jag fram bollen… Gud min kusin & hennes kompis bara slängde sig efter kameran & jag bara stod där & visste inte vart jag skulle ta vägen så söt som hon var :'D Kyss

Twisted_T
0

#5 Haha, ja det är det som är så spännande med djur. Svårt att ta kort på dem om de är väldigt hyperaktiva dock. Men fångar man de där stunderna så blir det jättebra!

// Linn

[Marro98]
0

#6 Hahah håller med ^^ Tindra är VÄLDIGT hyper & det är så himla jobbigt att ta kort på henne när man inte har nån systemkamera ^^

Charlie2006
1

Jag har 14 guldhamstrar här hemma, men kan skriva om den hamstern jag har starkast band med.

Kallas till vardags Hope, och är född i juni föra året, uppfödd av mig. Har färgen Caramel och är långhår. Hennes mamma lever fortfarande och är underbara Exentrion's Ginova, som fyller två år till november. Hennes pappa finns inte i livet längre, men han är en hamster som alltid kommer ha en plast i mitt hjärta, Royalz Iron Maiden, eller Bebis som han så fint kallades av mig. :)

Hope har blivit mamma två gånger och lever nu sitt pansionärsliv här hemma. Hon är värkligen en toppen mamma, lugn och tar allt med ro. Har alltid kunnat hantera hennes ungar från dag 1, hon vill att jag ska vara där. Men såklart låter jag dom vara, bara kollar till dom så allt står rätt till.

Hope är tillgiven och söker upp mig när hon är utanför buren. Favoritplatsen är i mattes famn eller på min axel, och mysa jajamen det tycker hon om med. :) Inte lika mycket matälskare som sin mamma, men hon gillar ändå mat väldigt mycket. Mattes famn toppar dock allt enligt denna tjej.

Min favoritbild på henne, fotat i höstas. :) -

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

goldenhamsters
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Eternity, kan inte beskriva henne med ord, hon bara är en Eternity Glad.

Hon är en otroligt social hamster, vill alltid vara med mig, vill att jag ska klappa på henne och vika bak hennes öron (hon älskar när man tar på hennes öron). Hon gillar att sitta på min mage när jag tittar på How I Met Your Mother, men bara ett avsnitt på 30 min, sen blir hon rastlös.

Hon är väldigt nyfiken, helt orädd för allt. Hon är också riktigt smart, hon lär sig nya trix jättefort, för hon älskar att få godis, en riktig tiggare än hon Tungan ute. Kan säga er att alla som träffar henne blir helt förälskade i henne, hon är så underbart söt också Kyss.

Gjorde en video om henne i december, det var ju ett tag sen. Kan säga att hon bara blivit bättre med tiden :)

Mvh Alicia.

Emmny
0

Gud villka fina hamstrar alla har ! söta bilder och en väldigt fin video :) Så kul att läsa om allihopa.

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

[Marro98]
1

Hon är bara för gullig din lilla björn :') Älskar hennes mulliga ansikte & hennes söta öron tofsar :D