Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 2087 ggr
[Sidde41]
7

hamster med klibbigt öga

hej jag har en hamster som heter Sidde och han har fått ett klibbigt öga. jag är så orolig. han beter sig helt normalt. jag vill bara inte att något ska hända honom snälla ge svar fort!!!!tacksm för svar!!!Glad

Evovva
0

Är den alltid klibbig i ögat eller bara när den vaknar?? Det kan vara som vi har på morgonen. "morgon gucka"

Om han inte får upp ögat själt så ta lite ljummet vatten på en bomullstuss och tvätta försiktigt.

Håll på så tills ögat blivit bra. Men har det inte blivit något bättre alls på 3-4 dagar kontakta veterinären då.

Lycka till.

Twisted_T
0

Är det bara precis när hamstern vaknar är det normalt. Är det under längre tid så kan det vara allergi för spånet eller någonting annat. Men allergi mot spånet syns då de ofta kliar sig mycket med. De kan ha kala fläckar eller fläckar där pälsen börjar tunnas ut. Vissa nyser av spånet med.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Sidde41]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

han är klibbig i ögat hela tiden så det är ingen morgon gocka som vi har tack evovva

[Sidde41]
0

jag har aldrig sett honom nysa och är klibbig hela tiden

Twisted_T
0

#4 Det kan ju också vara en ögoninflammation om du inte ser andra tecken på allergi som mycket kliande eller dyl. Är det ögonimflammation så bör det kollas upp hos veterinär. Det behövs troligen någon form av ögondroppar eller medicin.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)