Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 693 ggr
Hamsterlycka
0

Hamster till lillebror?

Hej allihopa! Sen jag fick mina hamstrar har min lillebror börjat vilja ha hamstrar mer och mer, men jag fruktar att han ska få en då han inte tog hand om sin dvärghamster - hela ansvaret föll på mig. Trots att mamma sa till honom flera gånger så gjorde han det inte. Men när hamstern dog så blev Albin förkrossad och sa att han ångrade att han inte tog hand om honom, men då var det ju försent. Ett år gick och jag fick min första guldis, Wilgot. Albin blev jätteavundsjuk. Sen fick jag Estelle, och då vart han inte det minsta ledsen, utan glad för min skull. Han frågade dagligen om han fick hålla i dem och jag såg att han verkligen gillade det, men jag fruktar fortfarande tanken på att han ska få en hamster då jag inte litar på honom än. Sen kom jag på en idé: ifall en hamsterbebis inte är tingad före den är 4 veckor så kan han få ha den på sitt rum och sköta den som sin egen tills den ev. blir tingad. (jag har ju huvudansvaret och kollar såklart till hamstern varje dag!) Och ifall den inte blir tingad inom några veckor och han har skött den felfritt så får han den. MEN, ska klargöra för honom noga att om han missköter förtroendet jag gett honom - det handlar ju om ett liv - så tar jag tillbax den, så enkelt är det! Nå, till min fråga, tycker ni att dethär är en bra idé eller helt rubbat? Ärlighet är inget problem för mig! :) Han är tolv år nu, ifall någon undrar.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

• Redigerat 2021-06-06 11:34 av Herveaux
Evovva
0

Jag tycker att det är en bra ide. Ge honom ett förtroende och missbrukar han det så tar du bort hamstern. Och förklarar givetvis varför du gör det.

Hamsterlycka
0

#1 Givetvis!

Hamsterlycka
0

#1 Givetvis!

Bine93
0

Tycker det låter som en jättebra ide :)

Roonja
0

Jag tycker ni ska ge honom en chans att få ha hamster igen. Skrattande

_Charlie
4

Jag tycker inte att han ska ta hand om och fästa sig vid en hamster han bara kanske kommer få som sin egen OM ingen tingar den.

Det tycker jag känns lite cruel.

Utan i sådana fall tycker jag ni ska se ut den hamstern han vill ha, och låta honom få den på villkoren att du tar tillbaka den omedelbart om han faller tillbaka i de gamla banorna. :)

Roonja
1

Oj, jag råkade hoppa över stycket i mitten. Håller med #6 :)

Hamsterlycka
0

#6 Super! Det lät ju jättebra, tack för tipset! :) #5 Ja, tycker han ska få en andra chans! Har tänkt att göra ett blad och skriva alla saker han ska göra så att han inte glömmer, han är otroligt vimsig av sig. Men lite hjälp behöver alla :)

kimky
0

Min lillasyster har hand om ett gäng gerbiler åt mig,funkar jätte bra där för ifall hon "tröttnar" eller inte vill mer så tar jag de igen har jag sagt.