åka i bilen
hej! jag undrar om man kan ta med sin hamster i bilen om man ska åka bort och hur länge hamstern kan var ensam??
Ja du kan ha hamstern i en transportbur i bilen. Du skall helst inte lämna hamstern ensam alls(Annat än när den sover), skall du åka bort så är det bra om du har en djurvakt.
Det går jätte bra att ta med hamstern, tänk bara på att det inte får bli för varmt, som det kan bli på sommaren i en bil.
Djur ska kollas till minst en gång per dag, det gäller även hamster.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Precis, inte för kallt heller. Lägg i en gurkbit eller annan grönsak så hamstern kan få vätska, sen brukar jag lägga i lite vanlig mat också. Om du ska åka lite längre kan man lägga i nån toarulle eller något som hamstern kan hålla på med, och hamstern ska inte vara i transporten mer än under resan, så inte i flera dagar :)
Ja gurka eller sallad ger mycket vatten istället för att ha flaska vilket kan bli svårt. Sen brukar jag ha i lite papper att boa med och mycket strö i botten. Även lite av basfodret som #3 sa.
Du kan nog lämna hamstern ensam i upp till 2 dagar bara du har fyllt vattenflaskan helt och lagt in mycket mat.
Bättre det än att släpa med sig den i en varm bil.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#5 Det bästa är dock att ha en djurvakt som kan komma och se till dem någon stund om dagen och ge dem mat och vatten och gosa lite.
#6 Jo sant, men har man ingen möjlighet, så klarar den sig i 2 dagar själv.
Hade nog inte velat att någon ska komma och plocka ut mina hamstrar, tack vare smitningsrisken osv.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Bästa är att ha någonsom komer och kollar till den varje dag så den inte fastnat eller skadat sig. Då kan dom även ge mat fylla på vatten osv. Dom behöver inte ta ut hamstern alls.