Sandlådesand från bauhaus, 20 kg för 40 kr :) finns inte i webbutiken utan du får gå dit.
Annars finns det på JULA och BILTEMA blästersand! 
Ingen av dessa affärer finns i min stad. Då blir det att åka till Norrköping ^^
jag ska pröva sandlådesand från cheapy :) har inte kunnat testa den än pga att det hade regnat in i påsen så sanden var blöt.. Men den börjar torka och tror att den kommer funka jättebra :)
Okej Cheapy finns här i stan. Du får gärna skriva här sen och berätta hur det går :)

Inte blästersanden från biltema utan finkornig Sand köper jag. 16 kg för 70 kr lr gt sånt. Funkar super och räcker ett tag åt mina 13 iaf! :)
Mvh Ellenfyrkant
#5, vart köper du sanden? :)
Jag använder kattsand, Everclean och/eller Miss Cat, funkar toppen!
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

På biltema! Alltså den som heter finkornig och inte bläster.
Mvh Ellenfyrkant
Jag använder ochså everclean har haft artong och rosa. Båda funkar bra. Finns i de flesta livsmedelsaffärer och zoo affärer.
Sandlådesanden från cheapy verkar vara godkänd av mina små :) så den funkar :)
#10 Tack! Då får jag pröva det :)
På fäboden där jag jobbar har vi 25 kg chinchilla sands säckar för 85 kronor!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag köper Sand i lösvikt, kostar bara en tia kilot:D
Ja vi har ju också lösvikt! 6kr/kg på chinchilla Sand! Så har du vägarna förbi Fäboden så sväng in! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Sandy fågelsand från öb =) funkar utmärkt
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#16 Vad kostar det på öb :) ?
ca 15 kr! För ett å etthalvt kilo tror jag!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Det lät bra :) Får kolla in det ;) Hur ser fågelsand ut :) ? Liknande chinchillasand eller är det annorlunda? :) nog aldrig sett det förut :P
Sandy fågelsand är de, det finns mängder av olika varianter! Det är jättetunn Sand med smååå snäckskal i typ, ser de ut som, men de är inte större än ett vanligt gruskorn! Så den är jättego för dem att bada å gräva i =) Gul förpackning
okej tack :)! Ska kika efter det :)

Är det alltså både badsand och kattsand som är av intresse? Du har fått massor av förslag på gruaktig Sand vad jag ser.
Mvh Ellenfyrkant
Jag brukar köpa lösvikt :) Till 4 hamstrar räcker det för 20kr sådär :) Ett tag iallafall :D
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'