Sele - Vilken är bäst?
Hej min hamstrer honor ÄLSKAR att vara ute & springa!
Och för tillfället så har jag en sådan sele som ni kan se på bilden.
Undrade bara om den är bra? Tänkte nämligen köpa 2 till då jag bara har 1.
Vet ni kanske någon annan typ av sele som kan funka för guldhamstrar? Och vart kan man köpa dom?
Tacksam för svar!
Inte ska man väl ha hamstrar i sele? Det kan inte vara bra för deras små kroppar.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Jasså? Det har jag aldrig hört något om? :O
Nej, det är riktigt farligt att ha dem i sele. Det är nästan omöjligt att sätta på selen korrekt spänd. Så enkelt att man råkar sätta den några millimeter för lös, inte kul om hamstern komemr lös från selen utomhus då. Eller att man spänner för hårt, hamstrar är inget djur an sätter i sele, de kan knappt gå om man har dem i sele.
Bättre om du skaffar en gallerhage och sätter utomhus, då kan din hamster få springa enkelt och beta lite gräs :)
Mvh Alicia.
Vi har haft sele förut och det funkade hur bra som helst.
Seler har jag bara för att jag inte vet vart man kan köpa hage :/
Mina hamstrar har dock inget emot sele eftersom att dom konsentrerar sig på allt gott gräs hahahha ^^
Men om ni säger att hage är bättre så får jag väl se om jag kan hitta någon :) Vet du vart man kan köpa det i närheten av Strömstad/stenungsund? :)
Jag har sele till mina hamstrar. och det fungerar hur bra som helst. :) Jag har en vanlig hamstersele, och den är väldigt bra för den sitter bra på hamstrarna. :) Jag har hört många olika åsikter om sele, och alla är dem olika. Vissa tycker sele är farligt och vissa inte. Jag har inget imot sele och använder det gärna. 
#7 Det är de jag har.
Alla 3 färgerna har jag. 
Har bara den röda men jag tror att jag ska köpa dom 2 andrs färgerna också!
Tycker personligen att dom funkar utmärkt!
#7 har också en sån sele, tycker det funkar jättebra på min hamster i alla fall. :)
Min hamster blir bara glad när jag tar fram selen och han kan gå normalt i den, han bryr sig inte om den någonting utan är bara glad att få komma ut! :D
Men jag tycker att man inte får glömma bort att det är en hamster man är ute med och INGEN liten hund!
Ett tips är att vara på en öppen yta som t.ex. en gräsmatta (det ända negativa är att hamsternlättare kan bli rovfågelmat då, så man måste hålla koll) där det inte finns en massa ställen för hamstern att kryta in i, min hamster försvann in under trappen en gång vilket inte var så kul..
Haha hoppas ni fattar vad jag skriver.. har lite brottom hehe. :)
Ja mina hamstrar älskar att springa i sele! :D
Brukar ha dom på gräsmattan där det är ganska öppet. Det finns dock lite träd som skyddar. Men såklart så håller jag kolla på dom!
Brukar låta mina hamstrar bestäma vart vi ska gå. Om jag vill att hon ska gå åt nått speciellt håll så lockar jag bara på henne så kommer hon. :)