Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1651 ggr
.m.m
0

Hona vs Hane? G.hamster

Är intresserad av åsikter av er som har båda könen om vad ni tycker är för och nackdelar med en han-hamster? För och nackdelar med en hona? Samt vad ni i slutsats föredrar. :)

Detta gäller alltså guldhamstrar. :)

Tack på förhand!

saffran123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en guldhamsterkille som är helt otroligt snäll, gosig, tam och social! En röst för hanar <33 Han sitter där i ett hörn av buren och väntar när jag kommer hem från skolan och annars sitetr han där och kollar ut i rummet Kyss

Saffran

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Wellcraft
0

Röstar också på hanar, men kom ihåg att det är individen som oftast avgör & att både honor & hanar kan bli precis lika tama osv :)

Jag röstar på hanar därför att jag upplever dom mysigare och lugnare.
Sen har jag alltid tyckt om handjurens temperament, när det gäller alla djur :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

.m.m
0

Hur är det med lukter?

Evovva
0

Har bara haft tjejer och jag tycker inte att de luktar speciellt mycket. Det är kisset i toaletten som luktar.

Men gör man bara rent toan varje eller varannan dag så luktar dom inte.

Jag gilllar inte killar då jag tycker det ser konstigt ut i rumpan. (Pungkulorna)

Så därför föredrar jag honor.

saffran123
0

#2: Ja, jag vet men jag har bara haft en guldhamster (själv) och det är Saffran… :)

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Roonja
0

jag har både hanar och honor. Och vad jag har märkt så blir hanar mycket lugnare än honorna. Det finns såklart undantag här hemma med. Men de flesta honorna har mycket fart i benen och hanarna är lugnare.

Det här med lukten kan variera. Jag har några honor som luktar stinkbomb hela tiden hänns det som. Men vissa luktar inte alls, kanske bara lite när de brunstar, men man märker det knappt. Skrattande

[Marro98]
0

Hm..

Svårt Tungan ute Jag började med min lilla Tindra, men hon har alltid varit så himla hyper XD Det är dock något som jag ser som en fördel då jag tränar mycket agility! :)

Skaffade som kanske några vet en liten kille för några dagar sedan & har märkt att han är grymt social & hur mysig som helst<3

MEN! Jag har också en till hona som är lite mer försiktigt av sig. (Hon har troligen blivit vanvårdad i sitt förra hem) Har försökt att lära henne trick & agility med hon är lite rädd för nya saker. Så hon är endast till för mys & pys vilket hon älskar! Kyss

Vet inte vad jag föredrar bäst…
Gillar både hanar & honor! Går inte att välja vad som är bäst Kyss

goldenhamsters
0

Jag röstar för honor! Tycker inte direkt att det är jättemycket skillnad på hur lugna dem är, men mina honor har varit lugnare än hanarna. Honor är kraftigare i kroppen och för det mest större än hanar.

Tycker att honor har mycket, mycket mer personlighet i sig än hanar. Har haft rätt många hanar och alla har typ varit likadana, snälla men inte så speciella av sig. Honor tycker jag är smartare och det är lättare att lära dem göra trix och sånt.

Jag tänker inte alls på lukten, känner knappt någon lukt alls från honor. Gillar dock långhåriga hanar mer än honor eftersom de får så mycket mer hår.

Mvh Alicia.

Twisted_T
0

Jag har två hanar och en hona. Mina hanar är lugnare utav sig än honan. Honan kan lukta en del när hon brunstar. Har fått bättre kontakt med de två hanarna än honan. Så jag måste nog rösta på hanar. Men det är ju som sagt olika från hamster till hamster.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)