Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1744 ggr
Floppan
0

Det har hänt igen ),-;

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det hänt igen .. Victor har bitit mig på två fingrar så det bara forsa blod eftersom han hängde i mitt finger .. Mer i detalj

Min  lilla Victor hade varit å rastats ocg sprungit runt osv. När jag skulle plocka upp han så bet han fast i mitt finger först tänkte jag det är bara å blåsa så jag gjorde det men han tog bara hårdare tag så jag fick panik och SLET bort honom från fingret å stoppa hai andra handen där han bet fast i andra fingret jag blåste och han släppte ..

Det är andra gången Victor biter mig utan förvarning han som annars ör så snäll och att han bara skulle smaka är inte ett alternativ då han hade släppt när jag blåste..

Frågan är om victor är en vampyr för många klunckar b lod måste han ha fått i sig Tyst

Mit i allt så börjar blodet forsa ur näsan också

Så tänk er en hamster som hänger i fingret blod som forsar ur näsan samtidigt som man har e som är lite rädd för hamstrar brevid ..

Vad ska jag göra för att få bort de här plötsliga attackerna

PS. Jag har noga visiterat hans kropp så han kan inte ha ont !

Frosstis
0

Skulle du inte använda honom i avel?

panini
0

Kommer du uppifrån typ hastigt så att han inte ser dig och blir rädd kanse?

Floppan
0

#1 Han går med honan just nu , inte för att ja förstår om det hör till ämnet

#2 Jag lät han nosa på handen och lät han gå i skälv som jag alltid gör

Frosstis
2

#3 men om han biter dig tycker jag inte du ska använda honom då ungarna kan bli bitiga också.

Se till så du inte luktar något gott på händerna, han kanske tänkte smaka men är för hårdhänt?

Jag vet inte riktigt, vile bara kolla om aveln.

Floppan
0

#4 jag förstår din tanke bana men han bet mig första gången när Moonlight redan var dräktig och vad jag försrod av Ingunn har han aldrig bitit när jag hämta han

Nilla_93
0

när man blåser på dom brukar dom bli mer rädd och biter hårdare brukar hända här med. Så blåser man retar man upp dom mera sen brukar de ge ifrån sej ett knäppande ljud ungefär som att dom "svär" å så biter dom mera

Twisted_T
0

Tror inte han bits för att du har något på händerna. Med tanke på att han bet två gånger och bitit innan.

Det har hänt mig en gång att en hamster bitit pga det, då när den var liten och han naffsade innan och bet lite löst.

Efter det lärde jag mig att alltid tvätta händerna.

Hur länge har du haft honom?

Han kanske känner sig stressad på något sätt eller otrygg? Svårt att avgöra.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[Ren]
1

Han vill kanske skydda sin dräktig hona. Flört

kaizoR
0

#8 Där sa du något smart!

[Ingunn_1969]
2

Hej!

Tråkigt att höra!

Jag skulle tro att det har att göra med att det kull på gång, han har ju varit med förr och bott med honor som har fått kullar, men har inte bitit då, dock kan det ju vara så att Moonlight är orolig för att det första gången och kanske han känner sig extra vaktig då? Jag bara spekulerar, men hoppas såklart att han lugnar ner sig framöver, det är ju jätteotrevligt att bli biten!

Alla hans ungar har fått bra temperament så jag tror inte du behöver oroa dig för det.

Låt han vara några dagar framöver tills kullen är född och så hoppas jag han lugnar ner sig sen.

Kram, Ingunn

Floppan
0

#10 ja så kan det ju absolut vara