Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1003 ggr
Ellenfyrkant
0

Registrera som uppfödare

Funderar på att vara medlem i SHF ett år och sedan regga ett uppfödarnamn. Sysslat med uppfödning i ett år men som oregistrerad. Känns bra att synas lite men framför allt att registrera djur och avkommor. Till min fundering…

Jag startade upp med oregistrerade djur och har sedan avlat in 1 SHF stamtavla men kommit såpass långt att jag kan registrera 2 egenuppfödda led. Att byta ut mina djur och starta på nytt är inte ett alternativ över huvud taget. Är supernöjd med de underbara temperament jag fått fram! Har dessutom ett par riktiga snyggingar som jag gärna skulle prova på utställning, varav den ena fullstammad, reggad, den andre avkomma till denna. Frågan är, kan jag registrera de djur jag har och bygga SHF stamtavlor på det med uppfödarnamn?

Mvh Ellenfyrkant

Roxie
0

Du kan inte tillägga uppfödarnamn på dina tidigare djur. Om det var så du menade. Utan det är kullarna du tar efter att du blivit registrerad som får ditt uppfödarnamn. Om jag inte minns fel så får man regga den sista kullen med uppfödarnamn innan man blir reggad uppfödare. Är dock inte säker, så låter det vara osagt.

// Sofia

Ellenfyrkant
0

Hm, okej! Nej men de går att regga som t.ex. "Solero född ****** färg **" ? Så länge jag kan fylla i fullständig info är jag nöjd. Om föräldrarna äör oreggade, kan man ändå skriva in dess uppgifter men att de blir utan reg. nr i stamtavlan?

Mvh Ellenfyrkant

Roxie
0

Ja precis, det går jättebra att göra så :)

// Sofia

Ellenfyrkant
0

Dåså, tack för svar! :)

Mvh Ellenfyrkant

Odette
0

Ja man fyller bara i allt man vet om djuren, så har du egna anteckningar på djuren går det utmärkt att registrera "mamma hamster" och fylla i alla hennes uppgifter samt föräldrar på henne osv osv. Allt du vet.
Antingen registrerar du samtliga djur, eller så registrerar du bara de kommande kullarna och fyller i deras stamtavlor med allt du vet.

Men ja, du kan skriva in deras uppgifter i efterhand så alla namn och färger, hårlag, ev. sjukdomar mm inte försvinner :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Ellenfyrkant
0

Låter ju super. Men det är ett år jag behöver vänta innan jag kan regga namn ellerhur?

Mvh Ellenfyrkant

Roxie
0

Japp, stämmer!

// Sofia