Vit tand
Min ena hamster (McQueen) har haft en vit tand i underkäken väldigt länge.
Hans tänder är längre än de andra 2 hamstrarnas och deras tänder är mörkgula som de ska vara och bra längd.
Nu ser den vita tanden ut att vara lite lös med, han låter en inte undersöka ordentligt utan försöker naffsa en när det blir för mycket(han bits aldrig annars).
Skall därför undersöka han ytterligare när min pojkvän kommer hem så jag ser bättre.
Han har länge haft denna vita tand och han får precis samma mat som de andra två som har bra tänder.
Han har dock alltid varit dålig på att äta.
Han är ganska liten och smal och har alltid varit i vuxen ålder, han är dock pigg och kry annars(han är bara 9 mån).
Han får varierad kost med barnmat(äter bara en sort), groddar,ärtor,paprika,knäckebröd,pasta,ägg,linser,kyckling,kött fisk m,m. Ingenting verkar hjälpa för varken vikten eller tanden.
Han verkar pendla lite i vikten men är smal hela tiden.
De andra två hamstrarna är stora och goa som de ska vara.
Någon som varit med om liknande eller har en aning om vad det kan vara?
Hade 2 hamstrar som blev sjuka pga ålder och båda fick vita tänder. De hade troligen njursvikt. Vet inte om det är till hjälp. Kollla med vet annars.
#1 Ok. Jo men han är så ung och pigg och kry är han ju med. Svårt att veta vad det kan vara dock :/ Ska fortsätta hålla ett öga på han men tanden lär ju inte ändra färg.