Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3117 ggr
[Ren]
0

Vilken färg har denna hamster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag undrar om ni kan hjälpa mig. Hamstern är från en annan forum och hon vet inte vilken färg han har. Jag tyckte silvergrå först men då undrade jag om det var silver svart pearl. Är han också polywhite?

[Ren]
1

Och en till bild.

Roonja
0

Tycker den ser ut att vara Silvergrå dominant spot, eftersom den har en vit fläck i pannan och vit mage. Men det är svårt att se. Skrattande

mocchino
0

Jag tycker också han ser ut som en silvergrå ds. :)

// Nathalie

sebb
0

Tycker den ser mer ut som en nf, den har ju mer en gyllenbrun nyans i ansiktet o inte en grå/gul…

Håller med Roonja om att teckningen borde va dominant spot med tanke på vit pannfläck. Ser även ut att kunna ha en ljus mage.

Roonja
0

Jag tycker absolut inte det ser ut som en nf i alla fall.

Kopierat från shf:

Grundfärg: Djupt guldbrun

Underfärg: Blågrå

Magfärg: Naturvit

Tipping: Svart

Hätta: Svart

Kindteckningar: Svarta

Halvmånar: Naturvita

Ögon: Svarta

Öron: Svarta

[Ren]
0

Han kommer från en djuraffär så han har kanske dålig färg. Jag tyckte mer att det var silvergrå men hur kan han vara DS istället för polywhite? Jag frågar bara eftersom jag vill veta skillnad så jag kan se för mig själv senare. :)

Han har en vit mage japp. Hon säger att hon ska ta bättre bilder senare. :)

sebb
1

Logga in på datan o ser bättre att de e nog en silvergrå men tror den ev kan va brunörad med tanke på hur brun den ser ut? Fast visserligen ser ju öronen ganska svarta ut… Mer bilder vill vi se :)

[Ren]
0

#8 Thanks Ronja, appreciate it. :)

Roonja
0

#9 Så lite så. Skrattande

Ja, en sg ds tycker jag absolut det är. Kanske satin också va? Skrattande

[Ren]
0

Vad heter sg på engelska? Skrattande

Charlie2006
0

#8 Fast det är en polywhite d.s du har på bilden där. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

#11 Silvergray?, har dålig koll på vad färgerna heter på engelska. Skäms ;), men gissar mig till att det borde heta det ellerfall. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[Ren]
0

Jag tänkte det också Frida men de verkar förvirrad när jag säger så (jag trodde det var Light Grey/Gray men jag får googla det nu). Det är så annorlunda i UK; mest på forumet tänker att dvärger borde leva ensam och ofta säger att det är för färligt att skaffa två. :/

Charlie2006
0

#14 Gick in på en sida och kollade och hittade både light gray, gray och silvergrey. http://www.hamsterhideout.com/breedssyriancolours.html Men skulle sagt Grey på denna hamster. :)

Min hemsida

//Frida

[Ren]
0

#15 Tack så mycket. Det hjälper. Så han är en polywhite dominant spot silvergrå, eller hur?

Charlie2006
0

#16 Nopp denna hamster är inte polywhite, det var bilden i #8 som inte enbart är polywhite utan polywhite d.s, ville bara påpeka det. :)

Denna hamster är nog silvergrå dominant spot.

Min hemsida

//Frida

Roonja
0

#17 jag vet att den är ds också. Men jag hittade bara polywhite ds och bärare av polywhite. :/

[Ren]
0

Jaha! Väldigt fint!

Roonja
0

#19 Aha, den fick inte jag upp , men vad fin. Skrattande