Storlek på uppfödning
Har du uppfödning av hamstrar?
Hur många hamstrar har du och hur många tycker du är lagom för dig?
Om du har dvärghamsteruppfödning, hur många burar? (föder man upp guldhamster har varje hamster en egen bur)
Vad är dina begränsningar och vad orsakar dina begränsningar?
Har du valt att registrera dig i någon klubb? Vilken och varför?
Mvh Ellenfyrkant
- Redigerat 2021-06-06 11:38 av Herveaux
tass
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
Föder upp guldar, lh!
Har runt 10-15 stycken och har burar för 20! Tycker det är alldeles lagom inte för mycket och inte för litet!
Är medlem i SHF och är nöjd och glad med det! Reggar alla mina ungar!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Nu har jag 15 hamstrar. :) Är uppfödare av guldhamstrar.
För mycket för mig är när det inte finns plats i rummet längre, om jag inte skulle ha tid för dom eller om dom skulle kosta för mycket. Lagom ja det är när jag har tid för alla. :)
Mina begränsningar nu är att jag bor hemma och skulle behöva större rum för djuren. Så kan inte riktigt ha som jag vill.
Har valt att vara medlem och registrera mina hamstrar i svenska hamsterföreningen. Då jag är väldigt nöjd med klubben.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Det beror ju lite på vad man är ute med sin uppfödning.
Om man tar kullar för att avla fram någonting bättre, alltså ta föräldrarnas bra egenskaper och hoppas att de ärvs ner till bebisarna så betyder det ju också att man behåller ur kullen. Kanske inte bara en. Då blir hamstrarna snabbt flera.
Sen finns det ju uppfödare då som behåller avkommorna men sen säljer de vuxna f.d avelsdjuren. Och då få rman ju göra en avvägning om man har hamstrarna enbart för att föda upp och sälja, eller om man ska ha dem som sällskapsdjur.
För sällskapsdjur säljer man ju inte, de är ju familjemedlemmar.
Och då kan det lätt bli väldigt många hamstrar och man får ta kullar efter det, alltså har man många hemma så blir det inga kullar under just den perioden.
Det är som sagt lite beroende på vad för uppfödning man vill ha och vad hamstrarna betyder för en.
Jag har just nu 40 hamstrar då jag sitter i karantän. Jag tycker det är alldeles för många hamstrar. För jag har knappt plats eller tid. Men jag hinner med de precis på minuten. 
Det jag tycker är lagom är väll 6 vintervitadvärghamstrar och 6 guldhamstrar. :)
Jag är reggad i Shf alltså är jag medlem där och jag är väldigt nöjd med det och tycker föreningen är väldigt bra.
Jag föder upp både vintervita dvärghamstrar och guldhamstrar. Men har just nu mest dvärghamstrar även fast jag inriktar mig mest på guldhamstrar.