Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1547 ggr
[Catteklina]
0

Uppfödare i Skåne

Hej!
Jag undrar om det finns några uppfödare i Skåne av guldhamster? Har försökt söka lite och titta runt lite smått, men inte hittat någon direkt…

Är inte intresserad av en hamster nu direkt, utan närmare i september, då sonen fyller år.

Vart i Skåne kvittar, vi kör gärna, så länge dom är friska och välhanterade :)

Mvh,
-Catarina

nakuta
0

Jag har en småskalig uppföning och planerar en kull i september som (om allt går enligt planerna) kommer vara levklara i början-mitten av oktober (kanske lite sent för din del?), kommer då bli med en Dove Skp (sköldpadda) hane ej 100% bestämd, men kommer bli mestadels gulbaserat då pappa oavsett vilken hane jag väljer är gulbaserad, svårt att berätta på rak arm vilka färger som troligen kommer, men kan gå mer in på det när jag bestämt.

Jag finns nu i Helsingborg, men kommer i september/oktober finnas o skurup, och kan också möta upp runt om i skåne om det skulle passa bättre Skrattande

Bara att kika in på min sida och så, kan även skicka iväg ett PM till mig om du har några frågor Skrattande

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[Izi]
0

Jag har oxå liten uppfödning. Har idag fått en hona parad idag faktiskt. Jag finns i ystad. Se www.123minsida.se/chocolatebreeze

[Catteklina]
0

#1 & 2 Tack så mycket! :) Har tittat på båda eras hemsidor nu :)

#1 Det spelar ingen jätte stor roll, men så nära hans födelsedag som möjligt desto bättre såklart :)
Vi får se vad som känns bäst när det är dags och om vi faller för någon speciell.

#2 Vad blir det för förväntade färger i den kullen och när är dom leveransklara ungefär?

Mvh,
-C

nakuta
0

#3 förstår ju klart att du vill ha den lilla så nära så möjligt, men är ju välkommen att titta på bebisarna när det kommer så långt, och klart följa bilder och så både här och på min sida.
Mamman till den kullen som planeras är snart 3 månader Skrattande hon behöver 2 månader till på sig att växa till sig Skrattande

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

DeniceP
0

En kompis till mig har tre guldhonor till salu nu, samt ett helt gäng dvärgisar.

Hon bor i Eslöv :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[Izi]
0

Hej igen. En hamster går dräktig i 16dagar sen tar det 4v innan ungarna får flytta hemifrån. :)

[Catteklina]
0

#4 Ska bli spännande & se sen vad det kommer då :)

#5 Oj, nära och bra! Bor också i Eslöv :) När är dom honorna leveransklara? Och vad är dom för färger?

#6 Okej, då vet jag det, tack! :)

Mvh,
-C

DeniceP
0

Hon har två långhåriga satinhonor som är svarta (min hamster är pappa till dem, de är underbara!) och en normal umb tror jag.

De är födda i december om jag inte har helt fel för mig, så leveransklara är dem xD

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[Izi]
0

Jag har oxå en svart satin lh hona som är till salu och finns i veberöd.  Hennes mamma är choklad ds och pappan svart satin rex lh. Honan är född 12mars och behöver nytt hem omg.

[Catteklina]
1

#8 & #9 Tack! :) Vill helst ha en unge och inte en nu direkt. Då den förra nyligen gick bort, så vi vill vänta innan vi skaffar en ny.

Mvh,
-C