Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 973 ggr
Frosstis
2

Smutsig "där nere"

Min hamster är väldigt smutsig vid könet, hur kan jag få bort det? Det är som torkat bajs eller så, jag vet inte riktigt. Jag tog och blötte ner en bomullsrondell och försökte få bort det, han gillade det itne och det funkade inte.. Hur ska jag göra? Kan jag låta det vara kvar? Det har vart där länge nu.. Obestämd

Evovva
0

Har haft hamstrar som haft torkad avföring  så. Det var i slutskedet när de inte längre orkade hålla sig rena. Jag tvättade med ljummet vatten och en bumullstuss. De var inte glada men det år nödvändigt att få rent.

Frosstis
0

Hur tvättade du då? Behöver lite mer beskrivning.. Obestämd

Frosstis
0

kan man ta tvål? jag tänkte tvätta.. jag ska ha en handske på mig och sedan tvätta med vatten och bomullstuss.. ska jag ha tvål?

kaizoR
0

Absolut inte tvål. Bara ljummet vatten och bomullstuss. Är du säker på att det inte är fläckar bara? Även fast hamstern inte är ds så kan de ha svarta fläckar precis kring anus.

Frosstis
0

Okej, bara ljummet vatten. Nej det är torkad avföring, han är offwhite så..

Frosstis
0

Det gick sådär.. Han gillade det inte men jag höll fast honom, tog en bomullstuss och försökte få bort men det gick inte bort typ.. Lite kanske.. Obestämd

kaizoR
0

Jag har sett viltvita hamstrar med pigmentfläckar.. *hrm*.. där nere Flört
Om det inte går att få bort med bomullstuss kan en handduk hjälpa ännu bättre. Glad

Frosstis
0

Men han är offwhite, och det ÄR smuts/bajs :)

Tror du? Det kanske gör ont Obestämd Stör det om det är där då? Han har haft det ganska länge..

kaizoR
0

Det är möjligt att det gör ont, men ibland måste man göra saker som gör ont för att de ska må bättre. Obestämd Jag har t.ex. vart tvungen att dra ut lösa tänder när Torulf har slagit i dem…

Bajs är frätande och kan lämna stora sår efter sig i vissa fall, därför är det bäst om du tvättar regelbundet…

Frosstis
0

okej.. :/