Lite svårt att se, men det ser ut att vara en brunörad silvergrå.
Eventuellt homozygot.
Vad har föräldrarna för färg?
// Sofia
#2 jag vet inte, det var min kompis hamster som de tog för att hennes mamma jobbar på djurskyddet, så var det 2 hamstrar som blev övergivna i en låda där de stod "ta mig om ni vill ha mig" typ, så de fick de hamstrarna ;) lite svårt att veta då.
#3 ja ganska lik :)
#4 Då tror jag det är en b.ö silvergrå :)

Jag tycker det ser ut som en vanlig hetrozygot silvergrå. En brunörad borde inte ha så svarta öron. :) Men jag kan ha fel, silver är inte min färg. ;) Men jag tycker den ser ut som en "vanlig" silvergrå fast med väldigt brun ton.
// Nathalie
Det är troligen en vanlig silvergrå eller en silvergrå bö. Den är inte hetrozygot i alla fall, jag har sett hetrozygoter och dem ser INTE ut sådär, fast bilden kan ju luras! ;)
#6 Jo satt och funderade jag också, om det eventuellt är en "dålig" silvergrå. Jag sa bö silvergrå just för att kindteckningarna är så bleka/brunaktiga.
// Sofia

#7 Tror du tänker på homozygot att dom inte ser ut så där. :P För en homozygot har dubbla anlag silver(i detta fall) och brukar då bli ljusare och mer vita i färgen. :) En hetrozygot har ett anlag och kan då ha en tendens att bli åt det mer bruna hållet.
Så en vanlig silvergrå är samma sak som en hetrozygot silvergrå. Exakt samma sak. ;)
#8 Jo jag tänkte på det också men tror att iom att resten av färgen också är så "dassig" (ursäkta uttrycket) så är nog dom också lite dåliga. För dom syns ju faktiskt knappt. Fast alla färger är lite konstig kontrast på på hela första bilden. Och andra bilden är ju jätte liten så det går ju inte att se tyvärr.
// Nathalie
# heheh nee såklart jag inte tänker på homozygot, jag kan skilja på dem ;) Har en homozygot här hemma. Men Dianthus fick en kull med bara hetrozygoter och dem såg inte ut sådär! ;)
Jo som ni säger så är det nog en dålig silvergrå. Den ser ju ut som en bö. fast den har ju sö. öron!
Men det är ju svårt att avgöra på en bild!

#10 Men du skrev: "Det är troligen en vanlig silvergrå eller en silvergrå bö. Den är inte hetrozygot i alla fall"
En "vanlig" silvergrå är EXAKT samma sak som en hetrozygot silvergrå!
Så förstår inte riktigt vad du menar isf?
// Nathalie
Hamstern på bilden i #0 är en heterozygot silvergrå (dvs. "vanlig Sg"), med dåligt pigmenterade kindteckningar.
#11 Oj nu fattar inte jag heller vad jag menar. oops. hmm… undrar vad jag menade med det. Men, men…. :)
okej :)
Tittade igenom lite inlägg och hittade detta.. Den hamstern är tyvärr död nu, hon fick en hemsk förkyldning och blev medicinerad i över en eller två veckor, sen avlivade de henne.. RIP Gneis!
Den andra hamstern är också död, hon råkade sätta den tunga buren på honom när han var ute och sprang.. RIP Honey!