Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1068 ggr
Bruden-Mbuti
6

glad överaskning. gammelgubben är far igen.

trodde inte gammelgubben kunde bli far. tänkte att hans 2,5år gjorde att hans spermakvalitet var låg el obefintlig.

meen oj så fel jag fick.

inatt fick hans fru ett stort gäng små rosa korvar.

varför jag tog en sista kull på honom var för att han har så hög ålder,är frisk, har gett mej veterligen friska avkommor och är urgo.

det märks knappt att han är pass gammal. han kommer från gamla linjer. hans farfar blev nästan 3år, saknades en v bara. hans mor blev 2,8år.

hoppas nu att hela kullen klarar sej.

saffran123
0

Grattis ;)

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

[Avarice]
2

Grattis! Skrattande

Jag är väldigt dålig på det här med avel men jag har läst mycket om att man inte skall avla på äldre hanar för att de kan dö av utmattning? Jag själv tycker att om hanen är frisk och kry så borde det väl nästan vara fördelaktigt att avla in just ålder? Åldern borde väl vara en avelskriterie som t.ex bra temperament, bra form osv osv speciellt när man läser om hur genomsnittsåldern verkar bli lägre?

Som sagt, nybörjarfrågor detta men har alltid undrat :P

juliino
0

Grattis! Vill gärna se bilder senare :)

Magda
0

åh vad roligt! grattis!

Odette
0

Va roligt att höra att en äldre hane blir pappa, tycker man är lite för snabb många gånger att sätta dem i avel. Inte alltid det funkar men väl värt ett försök om han är pigg, så tummen upp för det! ^^
Är väl inte det lättaste alla gånger att försöka få lite högre livsålder på sina djur men det är väl värt att försöka arbeta sig till :)

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Bruden-Mbuti
3

kan berätta  att han är pigg å livlig. inga tecken på att parningen skulle ha tagit på hans ork..

ungarna växer å mår bra.

bilder kommer när de blivit större och man ser färger och de är vackrare än vad de är just nu.

Sarah!
0

Grattis till kullen!Skrattande (har inte märkt det förrens nu)

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

AnnaCDSG
0

Har inte heller sett tråden innan. Grattis! Hoppas att allt har gått bra med kullen. :)