Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 692 ggr
veomi
0

Skadad?

Hej!

Kalla mig dum, men ikväll hade jag av locket pa akvariet en liten stund, kanske 3-5 minuter bara. Sen hörde jag ett ljud, tänkte att jaha nu gräver min lille hamaster gangar eller leker med nagot.

Men sa gick jag in i rummet och ser att han är under akvariet och springer i hamsterhjulet (har ett hamsterhjul och andra hamstersaker där under. han ska fa använda hjulet när han är kring 5 manader!) Sa hur tusan kom han dit? Han maste ha klättrat pa nagot sätt att han kom ut buren och trillat eller sa har han klättrat ner pa nätlocket jag hade precis bredvid? Naja jag far lära mig att alltid halla koll i fortsättningen och kanske ha mindre strö. Nu till fragan :)

La tillbaka honom försiktigt i buren, har klämmt lite lätt pa hans tassar och sa men de verka vara ok. Men kan han ha skadat sig tror ni? Menar han brukar annars inte ligga o sova där han är nu :s men kanske lillen blev trött av att ha sprungit i hjulet? hjälp tack

(de är ca. 50-70 cm fran akvariets topp ner till golvet tror jag)

" Dont dream your life, Live your dream "

veomi
0

ingen som vet hur de är när de kanske gjort sig illa? är ganska sa orolig nu da han ser lite slö ut och sover pa ställen han inte brukar sova pa annars. (brukar bara sova i sitt bo!) iofs har jag bara haft honom i 3 veckor sa kanske de ändrar sov-vanorna. men eftersom han ev. trillat ner sa blir man ju orolig :(

" Dont dream your life, Live your dream "

[Ingunn_1969]
0

Tror inte du behöver vara orolig han, är säkert bara lite extra trött efter sin lilla utflykt. mvh Ingunn www.snogatanshamsteruppfodning.com

Odette
0

Shit, jag trodde först du menade att han hamnat under akvariet och alltså fått akvariet ÖVER sig Förvånad
Men förstod ju sen att det inte var så, då hade han ju inte kunnat springa i ett hamsterhjul hehe..
De är helt otroliga på att ta sig, när det väl gäller så kan de både klättra och hoppa rätt bra.. fast man inte tror det.

Så länge du inte ser något på honom, och han inte verkar ha ont så är det ingen fara. En hamster är ömtålig, men också en överlevare ;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_