Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1060 ggr
[Hamster Älskaren!]
0

STL-Strö dammar!

Hejsan ! :) Jag har nyligen köpt STL-strö till mina hamstrar ( eftersom jag hörde på sajten att det kunda vara bra). Jag tog hem det och öppnade paketet och det dammade som 17. Men brukar STL-strö damma ?? Mitt strö är väldigt mjukt om man kollar på andras strö. Så vad jag undrar är : Dammar erat STL-strö ?

Tacksam för svar

[Emma--]
0

Vissa förpackningar brukar damma lite. Men det verkar variera en del.

gulzebra
0

Jag har varit med om att någon enstaka dammat, men oftast är det relativt fritt från damm. Det lilla som kan vara brukar lägga sig rätt snabbt dessutom och inte virvla upp en massa, upplever det som ett "tyngre" damm än det brukar vara i tex kutterspån.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Hamster Älskaren!]
0

#2 Ja.. Men bara man lägger i handen i buret ( på spånet ) börjar det damma ( Det luktar damm så jag brukar nysa några gånger :P). Men jag måste endå köpe en ny snart.. haften några veckor ny :P

gulzebra
0

#3: Ajdå, så pass? Låter som att du fått en dålig förpackning, så illa har jag aldrig varit med om att det är ens med de dammiga jag råkat ut för O.o

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Hamster Älskaren!]
0

#4 Ja, tråkigt att man köper något som man hoppas på och sen är det dåligt ;P Men jag ska ge det en till chans till ;P Bara å köpa en ny då…

gulzebra
0

#5: Prova fråga om du helt enkelt kan få byta eller få pengarna tillbaka. Stl-strö är ju gjort för att vara dammfritt för att passa bla hosthästar så när det är sådär dammigt borde det ju räknas som fel på produkten. Väl värt ett försök! :)

UlrikaD
1

Byt det mot en ny förpackning. Du ska inte behöva betala för en ny, stl-strö ska inte damma.

[Hamster Älskaren!]
0

Ja, Men förpakningen är nästan slut nu.. kan man fråga ändå?? För mitt STL-strö är väldigt ''mjukt'' Om man ser på andras stl…

[Hamster Älskaren!]
0

Och det börjar lukta gätte fort!! Speciellt i hans bo.. Känner mig taskig att Sticka ner handen i han bo gämt för att städa där varannan dag..

Roxie
0

Det finns olika STL-strö. En som är grövre med hårdare kartongbitar. Och en som är mjukare. Jag tycker att den mjukare varianten dammar mer. Tror den heter STL-strö Champ.

// Sofia