Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 906 ggr
marabo_
0

sjuk?

hej min hamster helge har nåt geg i ögat och ögonen står ut!!!! han är inte hand tam (men han älskar när man är där och pratar och sttiker ner fingrarna! som han gärna nafsar på! :) ) eftersom när jag köpte honom va han inte de och han va då redan 2 år jag kan ta upp honom om jag har en filt eller så men jag vill ge honom mimimalt med stress eftersom han är väldigt gammal! över 2 år! snart 3 tror jag! men jag är väldigt orolig för honom!

Odette
0

Är det en dvärghamster? Hur mycket står ögonen ut, nästan så det ser ut som att de är på väg att ploppa ut eller mer att de är kletiga?
Du har ingen bild..?

Hur mår han för övrigt?

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

marabo_
0

ska försöka ge en bild! hans ögon står ut ret mycke men kletet är nog värst! tänckte gå till vet imorgon! han är ganska trött men han han sser inte ut att ha anndra problem! (urskäkta fel stavning! hade bråttom att skriva) ps. han är dvärghamster! en med färgen agouti!:- )

Odette
0

Ja men ta honom till veterinären och se vad de säger, han kanske dragit på sig en förkylning varför han är så kletig i ögonen :/
Hoppas det blir bättre!

_

marabo_
0

va hos vet i måndags dom kunnde inte säga va de va men så länge han är aktiv så är det inten fara om det blir väre ska han få komma till hamsterhimlen! :( tyvärr vet rinären tror att det kanske är en böld som trycker bakom ögat eftersom det bara ärv ena ögat som står utt!

Odette
0

Ajdå, det lät mindre bra. Ser du att han blir dålig får du nog ta bort honom, ifall det är som hon säger så kanske han är på sluttampen :/

_