Avelsfundering
Jag har ingen plats eller tid för att ta kullar själv (men definitivt om några år!)… Däremot tror jag att det hade blivit VÄLDIGT fina små bebisar med min guldishane Yuki och hona X… Så funderar, hur fungerar det med att "låna ut" hanar för paring och så? Kan verkligen inte mycket om avel och allt det där…
(Han är registrerad… LH Offehite satin BÖ… och född i slutet av förra året. Bra lynne, lätthanterad och social osv.)Vad tror ni, skulle det bli fina bebisar? Hur går man till väga?

Sätt ut en annons om hane utlånas. Det är många som inte har plats för många hamstrar och lånar hane till sina parningar.
Sen ska man ju bo någorlunda nära varandra också. Ifall parningen inte tar kan det vara bra om man kan låna tillbaka igen.
Tror säkert Yuki skulle få ljuvligt söta ungar:)
just nu bör du nog vara försiktig med att låna ut din hane då det finns endel sjukdomar som härjar.
jag brukar låna ut mina men kommer inte att göra så nu så länge papovan härjar.
Vad är papova?

Det är ju i och för sig en sak man verkligen får ta med i planeringen såklart.
en virussjukdom som visar sej som vårtor. är smittsamt.
vårtorna sitter oftast på svansen eller hakan,kinden.
Urk :( stackars tussar…
Ja hade jag haft uppfödning idag hade jag inte vågat komma i kontakt med andra djur, även om de antas vara friska.
Detta virus visade sig vara bra mycket lömskare än vad man kunde tro från början, så jag hade tagit det säkra före det osäkra.
Fördelen är ju att han inte är så gammal, så du kan säkert se om någon vill låna honom längre fram. Då allt med viruset lagt sig :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vi har lånat ut våran ena hane dock har vi problemet att vi inte kan fåtill transporten hem nu :P Så krävs lite planering :)