Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamsterpassning
Läst 604 ggr
monstermash
0

Hamstervakt hos Dig?!

Jag är just nu dagmatte och dogwalker, kommer dessutom vara kaninvakt (dock åt min far och hans sambo) i sommar, och har länge funderat på att erbjuda mig att vara kanin/djurvakt åt även andra runt i Göteborg.

Min mamma är dödligt allergisk mot marsvin, så jag vill inte ha några smådjur hemma hos mig av den anledningen. Då vi inte vet ifall hon är allergisk mot dem också. Däremot skulle jag gärna vara hamstervakt hos djurägaren. Utekaniner kan jag ju sköta om ute (om allt jag behöver finns tillgängligt och jag kan fixa rent vatten på något sätt, etc vattenslang), men innekaniner och andra smådjur måste jag ju ha nyckel för att komma in till. Obestämd

Hur känner du? Skulle du låta någon gå in till dig och sköta om dina djur om du behövde djurvakt? Speciellt ni med många hamstrar/djur borde det ju underlätta för då ni slipper få hit massor med burar.

Vill även tillägga att jag börjar andra året på naturbruksgymnasium i augusti och vi har haft både faktalektioner om olika smådjursslag, jag har haft lektioner i hur man hanterar och lyfter smådjuren, kan en del om miljöberikning för smådjur, samt kan göra hälsokontroll på marsvin & kanin av smådjuren. Så jag är erfaren. Vi har även haft foderlektioner.

Mer information och annons jag har lagt upp på andra sidor kan ni få, nu kollar jag bara om det öht skulle finnas intresse för något sådant här. Eller är det helt avgörande att djuret/djuren bor hos mig som djurvakt?

• Redigerat 2021-06-06 11:38 av Herveaux
[Avarice]
0

Personligen så hade jag aldrig lämnat ut hemnyckel och låtit en okänd person vistas i min lägenhet :P Då lämnar jag hellre nyckeln till mamma eller en kompis

monstermash
0

#1 - Tack för åsikten! Skrattande

[Ren]
0

Nej. Jag skulle inte låna ut hemnyckel heller. :)