Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 823 ggr
Jonaflax
0

Törs man skaffa guldhamster nu?

Jag har börjat fundera på att skaffa en guldhamster också. Gärna en vuxen, tam som någon behöver omplacera, för då gör jag ju en god gärning samtidigt.

Men nu har jag läst så mycket om detta Papova, så jag undrar om jag ens törs skaffa guldhamster.
Har två dvärghamstrar som jag är väldigt förtjust i, och vill ju inte gärna riskera nån otrevlig smitta.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Ren]
0

Dvärghamstrar kan inte få papova. :)

Jonaflax
0

Det är ju positivt.
Fast fortfarande vore det ju tråkigt om jag fick tag i en smittad guldis, och omedvetet råkade sprida något.

Har iofs inga nära bekanta som har hamstrar, men det verkar ju så SJUKT smittsamt!

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Odette
0

Det ska inte vara nån fara, bara du hittar en person som inte har smittade djur hemma ;)

Vet att Anna i skövde har en kull nu, och dessa är fria från allt vad Papova heter. Finns fler också som säkert har ungar nu och planerade, men det beror lite på vart du bor också :)
Här har du iaf en länk till Annas smågrisar; http://hamster.ifokus.se/discussions/4fe3a0a5d4ebea4722005881-afrikanska-djurkullens-bildtrad?discussions-1

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Bine93
0

Min hona förväntas få ungar den 8:de :) Har inte varit i kontakt med papova överhuvudtaget… Finns i Lidköping :)

Charlie2006
1

Jag bor utanför Göteborg och är fri från papova, har guldhamsterungar som är leveransklara om 2 veckor.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida