Colorado x Hope
Sulfidas Cozy Colorado, normalfärgad umborous långhår X Fairthorpe, caramel långhår
Dessa två ska paras när Hope vissar brunst. :) Blir både Colorado och Hopes sista kull.
Förväntade färgar: normalfärgad, rost, creme, caramel, sobel, brunörad sobel, svart och choklad.
Eventuellt även cinnamon, rödögd rost, rödögd creme, rödögd caramel, mink, koppar och dove.
Förväntade teckningar: Umborous, polywhite
Förväntade hårlag: Långhår
Colorado och Fairthorpe komliterar varandra väldigt bra. Med Colorados lugna temprament, tar allt i sin egen takt och brukar inte jaga upp sig i onödan. Fairthorpe är det mera fart i, men är väldigt sällskaplig och efter att hon sprungit en stund följer hon efter mig som en hund, kommer på inkallning och om hon ser mig så klurar hon ut hur hon ska komma till mig, eller så hoppar hon upp och ner på golvet tills matte kommer. :)
Båda är bra färgade, bra typade och med fin kompakt kropp, med bra storlek.
Hope är mycket bättre färgad än vad bilden vissar, då den är fotad när hon vart yngre.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
och fina Colorado. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Åååååh 
Kommer det en bö sobel hona som blir till salu är jag mega intresserad!! Är så sjukt nöjd med Bedford så måste ju bara ha en till av dig!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#2 Blir underbara bebisar efter dessa två, ellerfall om dom blir som den föra kullen, inte minst i tempramentet. :)
Ja då får vi hoppas på flera bö soblar då. :)
//Frida
Så spännande :)
// Sofia
Vad roligt. Båda föräldrarna är ju så vackra. Sen får vi hoppas på lika vackra ungar. 
#4, #5 
En bild på hamstern jag sparade efter dessa två vid föra kullen.
//Frida
#6 Åh så fin!!
Vilken glöd!
// Sofia
#7 :)
Har inte kollat så noga dom senaste dagarna, så har missat hennes brunst, så ingen parning än. Men hoppas kunna se den dom närmaste dagarna.
//Frida
Vad roligt, håller tummarna för bebisar då! :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Jäklar vilka fina föräldrar.. nu är jag kanske lite partisk, men de ser så stora och vältypade ut båda två! :-O
Mkt fina ^^
Hoppas det kommer smått efter dessa, önskar dig alla lycka till!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Hur går det? :) *Nyfiken Köpare*
Pastrys Hamsteruppfödning
Uppfödning av Guldhamstrar i Creme och Vilbaserat Långhår
Köping, Västmanland
Vilka fina föräldrar!! Dom ser vältypade ut (säger okunniga jag, men med den lilla kunskap om hur en vältypad guldhamster ska se ut, så verkar dom vältypade iallafall)!
Och det kanske blir nån sobelunge!
*dör*
Nä, idag har jag smält för både katter, möss och hamstrar. Skärpning!
Har inte plats för fler burar, dessutom ska jag snart få två vintervita som jag kommer behöva vara med mycket så att dom vänjer sig vid mig och ja, allt vad det innebär :) Och det där med katt, åh nä, vill inte tänka på katter. Min ena katt blev påkörd i lördags! 
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
#11 Försöker fortfarande hitta brunsten på henne.
Antagligen kollar jag för tidigt, för sent eller så har jag somnat. :P
Men ska försöka hitta den denhär veckan, hoppas på det ellerfall. ;) Vill så gärna ha en till bebis ur denna kombinationen. 
#12 Sobelunge är jag nästan säker på det dyker upp. :) Senast kom det en väldigt mörk sobel pojk efter dessa två, och en sobel unge med fläckig rumpa. :P
//Frida
#13 Aww <3 *smälter* Haha, fläckig rumpa. Vad charmigt :p
Vid detta tillfälle önskar jag verkligen att jag hade ett extrarum så att jag fick plats med fler burar. Men nu är det som det är. :( Jag får nöja mig med min Casper och sen också dom två nya Marwin och Theo, men det är inte så bara. :)
#14 Ja fläckis är charmig med sin lilla fläckiga rumpa.
Skulle vara intressant om man sparat honom och sätt hur han utvecklats i sin färg. :)
Jag önskar också jag hadde ett extra rum till djuren. :) Men det får väl bli sen när jag flyttar antar jag. :P
//Frida
Åh var roligt om det komemr en poly white, älskar den tecknigen ♥ Hopaps verkligen det tar sig :D
Vill bara påpeka att den fläckiga "bara" är bärare av polywhite ;) Ska bli spännande att se bebisar efter Colorado igen, ingen tvekan om att de bli lika söta som förra gången!
// Sofia
Ingen brunst på Hope ikväll iallafall.
#18 Äsh han var fläckig ellerfall. 
Ikväll parades Dottern till dessa med Sebastian, nf d.s rex lh. :) Funderade lite på, hur blir det då om någon unge blir både d.s och polywhite (bärare av polywhite)?
//Frida
Chansen att nån blir bärare är ju som sagt väldigt liten. Om den ens finns. Är ju inte ens säkert att det är möjligt. Ingen som testparade fläckisen från förra kullen och det finns inget polywhite dokumenterat på copernicus mammas sida heller. Så tror inte du behöver bry dig så mycket om det :)
// Sofia
#20 Fast tänker mera att Colorado är ju bärare av polywhite och inte Fairthorpe, så det var mera än tanke att då kan Guenavera lika gärna också vara bärare av polywhite. ;) För Colorados mamma måste också vara bärare av polywhite iomed att Colorado är det, för tror inte finnas på hans pappas sida.
Sen kan det finnas utan att det är dokumenterat. ;)
//Frida
Inatt vissade Hope äntligen brunst. :) Så bebisar väntas till den 1 juni. Samma dag som jag tar studenten. 
Bebisar efter Guenavera väntas till den 30 maj. :)
//Frida
vad roligt! Då hoppas vi att det tar sig nu! :)
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Vad betyder polywhite, umb, bö och sö?
polywhite = en recessiv vitteckning.
umb = umborous, en gen som mörkar ner en färg.
bö = brunörad
sö = svartögd
// Sofia
Aha! Okej tack!
Oj, shit! Nu har jag missat det här totalt! Men gud vad söta småttingarna är!
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Runda magar här
, kan det vara bebismagar tro.. Guen har större mage än Hope.
//Frida
#29 ÅÅÅÅÅH vad kul :) Du vet att jag är intresserad :D
Madsan
vilka fina föräldrar! håller tummarna för bebisar. :)
#1 Vad fint med bra recensioner :)
Madsan
Hoppas jag kan få med mig en hem ;)
Pastrys Hamsteruppfödning
Uppfödning av Guldhamstrar i Creme och Vilbaserat Långhår
Köping, Västmanland
Imorse födde Hope sin första bebis. :) Gissar på att det är en lagom stor kull, då hon inte varit så stor runt magen.
//Frida
Ser ut att ligga 7 stycken i boet.
//Frida
Ligger 6 stycken kvar i boet, då jag hittade en död för några dagar sedan.
Ser rost och normalfärgat.
Tror det finns en sobel/sobel bö i högen med polywhite, då det ser ut som H*n är vit på rumpan som vid föra kullen. Men pälsen måste växa ut innan jag kan se bättre. 
Sen är det 2 som jag har lite svårt att se färgen på antagligen är dom sobel bö eller rost umborous.
//Frida
#37 Tack. :) 3 gången isåfall.
Roligt att Colorado bär på det fast det inte finns vad jag kan se bakåt på många led. ;)
//Frida
Grattis till kullen! 
Jag ser:
nf hane (eventuellt nf mörk)
nf hona (eventuellt nf mörk)
rost hona
sobel polywhite (bärare) hona
Choklad hona
Choklad hona
//Frida
#40 Fina färger! :D
Glömde skriva deras namn, för namn har dom fått nu. :) Blev namn efter delstäder i USA.
Namn
Färg
Hårlag
Kön
Status
Carolina
Normalfärgad mörk?
Långhår
Hona
-
Louisiana
Rost
Långhår
Hona
-
Florida
Sobel, bärare av polywhite
Långhår
Hona
-
Kalifornien
Choklad
Långhår
Hona
-
Georgia
Choklad
Långhår
Hona
-
Alaska?
Normalfärgad
Långhår
Hane
-
//Frida
Grattis till Kullen!
Mvh Sarah
#43 Tack. :)
Nu har nästan alla ungar öppnat ögonen, utom några som har öppnat 1 öga. ;) Sen har vi Hopes 3 adoptivebarn i högen också. ;)

zzz..

zzz..

zzz..

//Frida
Men kära nån så goa de är.. vilka tjocka små knobblingar! Awww 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Oooh! Jag älskar dem!
Så, söta, goa, fina och pluttiga!!!
"dör lite"
Mvh Sarah
är Louisiana eller Florida tingad? är ev intreserad
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
#48 Ingen av dom är tingade, du får gärna skicka iväg ett pm om du är intresserad. :)
//Frida
Är intresserad men nu när jag tittar så kmr transporten kosta dubbelt så mycket än vad hamstern kostar :( har inte råd för det nu isf
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Några halvkassa bilder på barnen, varken jag eller ungarna hade lust för fotografering idag. 
Carolina, nf hona.

Washington, nf hane.

Louisiana, rost hona.

Florida, sobel polywhite hona.

//Frida
Hade fotat dessa igår, men somnade vid datorn medans jag la in bilderna. 
Så lägger in dom nu ikväll istället.
Florida - Tillsalu
Louisiana
Montana
Providence - Standby
Washington - Tillsalu
//Frida
Herregud! Montana är för söt!

//Frida
#54 Haha, vilka roliga bilder!