Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 692 ggr
Floppan
0

Foto tips !!

Som ni säkert vet så är hamstrar ibland väldigt svåra att fota Så jag tänkte att man i denna tråd kan skriva sina bäst foto tips på Hur man får fina kort på sina hjärte gull

NinjaKakan
0

Mat :D solrosfrön eller hamsterns favoritsak att äta så att dom små odågorna sitter still är väl ett basic tips :P

Floppan
2

#1 aa vägen till bra foton går genom magen

NinjaKakan
0

#2 Så sant så :D Annars så kan man ha kameran inställd på sport, och sen se till att det är mycket ljus där man fotar så brukar det också bli bra bilder ^^

Floppan
0

#3 vad har sport för funktion ?? Ja ljust är ett måste

NinjaKakan
0

#4 Tror det är snabb slutartid som gör att ja, den helt enkelt får med djuret i rörelse utan att det blir suddigt ^^

Floppan
0

#5 om man bara har en sumpig digitalkamera som inte har den funktionen

NinjaKakan
0

#6 Dom brukar ha dom ändå, men det finns ju olika inställningar så någonstans borde du hitta slutartiden och kunna ändra den ^^ du får testa dig fram :)

Floppan
0

#7 aa får testa när jag kmr hem föräldrarna vägrar låna ut sin ursäkta s**n dyra system kamera

NinjaKakan
0

#8 ja gör det :) haha jo systemkameror är inte billiga :D köpte dock min hybridsystemkamera för 600 kr och den fungerar utmärkt ^^

nakuta
0

#8 Jag har en vanlig digitalkamera och har den effekten sport, men skulle också vilja ha en systemkamera, har velat ha det länge, men se nä, det får vänta, för vill ha en nikon ^^

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Floppan
0

#10 samma här

LinneaJohaanson
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har min system med externblixt! Har alltid inställt på manutell och ställer in efter ljus, ställe och hamster! Manuellt på både kamera och blixt då! Mina hamstrar har dock inte tid att äta utanför buren så jag får ta i dom få ögonblick dom inte rejsar!

Bästa tipset är väl att ha TÅLAMOD!!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

NaDa...
0

Jag brukar ha en mindre fotoyta, oftast min skrivbordsstol, som jag täcker in med en fin filt. Lite nötter eller frön på marken och så brukar det gå ganska bra. :) Han brukar dock inte äta fröna fören efter en 15 eller så, vet inte varför.. ;)

Fixa ljuset bra med lampor eller fönsterljus. Eller om man har en extern lixt. Den inbyggda blixten såp brukar göra bilderna överexponerade som inte ser naturligt ut.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Floppan
0

#13 ska testas när man kommer hem på mÅnda