Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1062 ggr
Emelyy
0

Toalett!

Hej jag har bara en liten fråga. Jag har ingen toalett till min hamster (och marsvin) men jag vill skaffa det men hur funkar det? Kommer dom gå dit när dom ska kissa då? Hur vet dom att det är där dom ska göra det? Tacksam för svar :D

Frosstis
0

Om du köper en toalett, så sätter du den i hörnet där din hamster hamster kissar. Ha i toalettmaterial (titta i andra trådar) så kommer den nog kissa där i. Gör det inte det får du lägga lite kisspån elelr bajskluttar där i och hoppas att han fattar :)

Bine93
0

du kan om du inte vill köpa ta en big pack eller 1 och 1 1/2 liters förpackning med glass :) Efter du ätit upp glassen diskar du bara lådan och gör ett runt hål på någon sida med en kartongkniv eller liknande :) Inte alltfär nära botten då bara ;) Jag tycker de toaletter som finns i affären är lite liten, i alla fall där jag bor..

På min hemsida under "Info och Fakta" har jag en bild på hur jag har gjort om du scrollar ner en bit :)

fransilaguldhamster.weebly.com

Sedan vad gäller toalettmaterial brukar jag använda chincillasand men som #1 sa finns det andra alternativ :)

Frosstis
0

#2 ja alla hamstertoaletter från djuraffären är alldeles för stora. Jag köpte en matskål för hund/katt :) En sån blå plastskål typ. Funkar jättebra och han kissar inte utanför (längre). Glad