Är han osäker eller vad?
Min dvärghamster brukar ibland sätta sig och börja tväta sig i mina händer och på mina knä m.m. Är han osäker aeeler vad betyder dte lixom? :)
Nyfiken matte alltså! ^^
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Jag tycker att de är säker och okej med att vara i dina händer så de känner att de kan tvätta och vila lite. ;)
Mina dvärger gjorde det förre också.

Ofta är putsbeteenden (på typ alla djur) ett sätt att lugna ner sig själv i en stressig situation. Till och med människor har det, jag brukar jämt komma på mig själv att dra handen genom håret alldeles för många gånger när jag står och pratar inför folk. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#1 Ok, Det är så gulligt för ibland när han har tvättat sig så tittar hand på mig lite argt typ precis som han säger: Men hallå! Kanman inte ens få tvätta sig ifred eller!! Hahahahahahah, Dör typ lite varje gång han gör så :p
#2 Men så det är alltså inte bra? :O
Vet att med marsvin.. så tvättar de sig främst när de mår bra och känner sig trygga, så skulle säga samma för din lillskrutt.
Sedan får man ju se på HUR de putsar sig med… är det snabbt och panikartat kanske han försöker lugna sig själv men är det lugnt så tror jag inte det är något negativt.

#4 Jag skulle inte se det som någor negativt direkt, bara ett sätt att lugna ner sig, om den slutar och sedan verkar lugn och trygg så har den ju mest troligt lyckats. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag har hållt koll på honom lite extra nnu påsista tiden och det är inte så att han panik tvättar sig utan lite mer chill tvättar sig liksom ;)