Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 3079 ggr
Anfa
0

Flygf*n

Nu är jag less på att stå och skämma ut mig inför grannarna, för så normalt kan det ju inte se ut och stå i pyjamas på en stol och dammsuga i taket!? I mitt rum har jag nämligen fått några ovälkommna vidriga gäster som flyger omkring.. Någon fjärilsaktig grejj, typ 1-1,5 cm lång lite gråbrun, ganska smal.. Har kollat runt lite, och något som heter typ "kvarnmott" eller något liknande stämmer in ganska bra, men vad det än är: hur ska man bli av med dom? Varför jag frågar här är för att jag kan tänka mig att det kommer från hamstermaten, men jag har inte sett något i själva maten.. I alla fall, om någon har tips på hur man kan bekämpa dom så är jag tacksam för tips!

Roxie
0

Japp det kommer från maten tyvärr. Det bästa tipset är att när du köpt mat, slänga in det i frysen något dygn.

// Sofia

Pelzi
0

damsuger du upp dom stackarna!

xD skojja bara, gud vad irriterande med såna flygsaker :S

http://emmaskaninselar.blogg.se/

UlrikaD
0

Jajamensan, de jätteroliga kvarnmotten. De försvinner faktiskt efter ett tag men det är ruskigt pinsamt när man får besök och det surrar i taket.Skäms

Amun-Ra
0

FYYYYYYYYYYYYY! FAAAAAAAAAAA*** Jag hatar malar! Jag har faktist fobi för malar ända sedan jag var liten och hade drömt om att jag blev jagad av en jätte mal stor som ett flygplan. HUA DÅ!!!! *Darrara av fasa*****

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Zvintos
0

Jag fick tips om en sk mottfälla, som ska gå att få tag på av Anticimex.
Den fällan sänder tydligen ut ett feromon som drar till sin hanarna så att dem dör = motten kan inte föröka sig och dör till slut ut.
Vi har också fått in dessa "underbara" små saker, men inte fixat någon fälla och testat ännu.

Amun-Ra
0

Jag var 4 år när jag 5 år när jag drömde det ochjag minns den obehagliga drömmen som om det var igår jag drömde det. Kommer ihåg allt i minsta detalj vad jag drömde…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Anfa
0

GAH okej men då vet jag var det är i alla fall! Tack för tips, ska slänga maten och frysa in den nya, hoppas bara inte att satarna har hunnit lägga för mycket ägg bara! I så fall blir nog fällan ett alternativ..

#2 Haha jaa, har faktiskt lite dåligt samvete ibland Flört

#3 Jaa dom kan verkligen få en att skämmas ;)

#6 Ush då, ja men dom är ju minst lika otäcka i verkligheten ;)

[Memris]
1

Jag förvarar all mat i frysen hela tiden tills en timme innan jag fyller på, funkar utmärkt.
Det enda jag inte vågar frysa in är hirshkolvarna till robbarna, nån som vet om det funkar?
De bär ju gärna kvalster med sig, tyvärr Obestämd

Floppan
0

usch det ger mig rysningar

Rosenwyns
0

Jag föreslår som #8… d räcker ej med ngt dygn (då hamnar d endast i Dvala å väcks vid värme igen) så har du möjlighet att ha maten i frysen hela tiden ska du se att du blir av med dem, annars krävs ca 1 v i frysen för att d ska dö… kanske du hittar larver å malar ett tag till men snart så har du tagit dö på dem alla… Tungan ute

Ratlings
0

Jag hade också såna förut när jag bodde hemma och mamma vart galen.. Dom tog aldrig slut, hittade lite larver här och där också, så det vart att leta upp deras bo (som förövrigt var bakom min byrå) och döda dom jävlarna och börja med hemmagjord mat istället. Då kom dom aldrig tillbaka.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Floppan
0

#11 vad har du i den hemmagjorda maten ?? ,,

Ratlings
0

#12 Havre, vete, korn, råg, hundmat, solrosfrön, alfalfafrön, quinoafrön typ.. Glad

// Lise

Floppan
0

#13 hur länge håller det ??

Ratlings
0

#14 Beror på hur mycket jag köper in.. Tungan ute Men eftersom jag har 8 råttor och 2 hamstrar hemma köper jag rätt mycket så det håller i en månad.

// Lise

Floppan
0

Ok