Vildvittrans Aska *bildtråd*
Nu ska lilla Aska få sin egen bildtråd, hon är en agouti pearl och kommer ifrån Em_I_Am här på iFokus. Tack för att jag fick köpa henne!
Hon kom med tåget igår kväll men hon är redan väldigt framåt och låter mig hålla på och pyssla i buren, nyss så kröp hon upp i min hand och åt lite broccoli!
// Nadja
Nämen Emma har du inte lärt henne att hon inte får sitta i maten :P
// Nadja
vad fin hon är! 
#2 Tack så mycket hälsar Aska! 
// Nadja
Hon är super söt! :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#5 Tack så jätte mycket, nu blir hon nog glad 
// Nadja
Och sista bilden för idag är en bild på hennes rygg så att man ser hennes täckning :)
// Nadja
Underbar! 
#9 Tack så mycket
Hon är min mini lurvboll och jag dom alltid tyckt att Rassla är liten ;)
// Nadja
Åh vad roligt att få se henne! Fastän jag såg henne senast igår saknar jag faktiskt pluttan lite :) Tack för du gav henne ett bra hem!
Och nä här har vi varken bordsskick eller hyfs haha ;)
#11 Jag förstår att du aknar henne, du får komms och hälsa på någon gång :-)
Hehe hon är i allefall väldigt noga med sin hygien hon sandbadar väldigt myvket mer en vad Rassla gör och Pluttan gjorde! Dessuton har hon bestämt sig för att kissa å¨ett ställe, nämligen i har det gulliga huset som vi köpte åt henne ;)
Jag har väldigt mycket spån åt mina hamstrar och i allt spån har Aska byggt ett hemligt gångsystem, man ser att hon går inte på ett ställe och sen ser man att spånet rör sig lite och sen dyker hon upp i ett annat hus eller hörn :D
// Nadja
Såå himla fin! Verkligen läcker teckning *gilla*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#13 Hon hälsar dig tack så mycket :D
// Nadja
#11 Tack så mycket :) Kanske tittar inom när vi är nere i Lund någon gång.
Haha ja det låter som Aska det. Mina har stooora sandbad o där har hon spenderat mycket tid med att brottas med syskon, grävt osv. Men jag hoppas hon börjar kissa på rätt ställe. Mamma Sookie är så himla noga med att kissa i sanden så jag trodde nästan Aska skulle göra detsamma.
Hihi ja gräva gångar är hon också van vid. Jag har djupt (närmare 15cm) strö i mina burar. Jag brukar dessutom gräva ner tunnlar, rullar osv där i som de sedan själva fortsätter att bygga på. Hamstrar ska få gräva o göra gångar i fångeskap, precis som de gör i naturen tycker jag. Hatar att se folk som har knappt 5 cm strö till sina hamstrar :-S
Hon va ju lite rädd efter resan. Är hon mer framåt nu? Mina bebisar blir ompysslade varje dag här hemma så hon är inte otam, men det kan ta lite tid att vänja sig vid allt nytt som sagt :)
#15 Jag har också ca 15 cm med strö :-) Det är ju naturligt för hamstrar att gräva.
Hon är mer framåt nu, hon är nyfiken och om hon är vaknen kommer hon upp i min hand om jag lägger ner den.

// Nadja
Så söt hon e! :)
#17 Tack, du får ju förhoppningsvis se henne på riktigt imorgon
Det kommer mer bilder snart!
// Nadja
Har du kommit på något namn till henne eller du kallar henne Aska? :)
#19 Hon kommer att förbli en liten Aska
Jag tyckte att det var ett jätte gulligt namn!
// Nadja
Vad roligt :) Passar hennes färg tycker jag. Men det är ju fritt att bestämma själv så klart. Men då fortsätter jag kalla denne Aska då :)
Hon kommer nog få ett mellan namn som rimmar på Aska för det är lite min grej Pluttan Skuttan, Rassla Knastra och kanske… Aska Raska hihi
// Nadja
Haha ja det är roligt att göra namnen lite mer personliga.
#23hihi, Rassla fick sitt mellan namn därför när vi fick henne på sommarn så bodde hamstrarna på toaletten i våran sommarstuga och om hon var vaknen när man spolade i toaletten blev hon sur och började att fräsa och då lätt det som om hon knastrade. Och Pluttan gjorde små konstiga hopp ibland så fick hon sitt mellan namn. Nu får vi bara hoppas att Aska blir Rask…

// Nadja
Haha jätte bra namn tycker jag :D Ja nu får inte Aska gå o bli lat eller något. X)
Här kommer lite nya bilder både ifrån buren och ifrån lekhagen hon fick vara i igår :-)
// Nadja
Sötnosen <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer en lite film på Aska, hon upptäcker den nya möbleringen i buren :-) Så kelen och go är hon 
// Nadja
Vad fin hon är!
/Ingunn
#34 Tack så mycket!
// Nadja
Så underbar! 
#36 Tack så super mycket, jag håller med dig 
// Nadja
Oj vad lik hon är sin mamma! :-o Sötnosen!
Syskonen här hemma vinkar till Aska! Så fin hon är. 
MVH Wilma
#38 Har ju bara sett lilla Sookie på bild men jag tycker också att dom är jätte lika! Och lika söta båda två förstås
#39 Tack så mycket, Aska vinkar tillbaka 
// Nadja
Vilket sötnos!
Jag har en syster till henne här hemma som vinkar till henne
.
Mvh Alicia.
#41 Tack så mycket! Aska vinkar tillbaka ifrån min tröjärm. 
Det är väll Vildvittrans Bling du har? 
// Nadja
#42 Haha, från tröjärmen
. Jajamensan, jag har Bling här hemma
.
Mvh Alicia.
hihi, hon älskar att sitta i min tröjärm! 
// Nadja
#44 Blings favoritställe är att sova i min luva, haha
.
Mvh Alicia.
#45 hihi så gulligt 
// Nadja
#52 Tack!
Dina många dvärgar är dö-gulliga
// Nadja
Fina söta lilla Aska! Såå roligt att få se henne. :-D Pussa henne från mig!
#55 Det ska jag! :-) förhoppningsvis får du ju se henne på riktigt i october :D
// Nadja