Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1444 ggr
bblomquist
0

Hamster har rymt!

Jag skriver inte så mycket här längre, men jag sitter här med gråten i halsen och är jätte rädd!

jag bor i stan i en fyra, och på kvällarna bär jag ut buren i köket för ja inte vill höra när hon motionerar (guldhamstern smoothie alltså) och hon har alltid kunnat fått upp buren, så ja har min sparbössa på locket , så hade ja glömt och tatt på det. så hon rymde troligtvis igår när hon vaknade, så hon har varit runt i huset hela natten, mamma sa att hon hört ngt i väggarna, men detkan inte vara sant för vi har inge hål någon stans eftersom får lägenhet är ny.. jag sprang runt i lägenheten å letade allt, mn ja hittar inte henne :(

hur ska ja kunna få tag på henne? när hon vaknar, ska ja sitta i ett rum och bara vänta ,eller lägga mat någon stans. fy vad ja mår dåligt!

Hjälp mig :(

Olyxashamstrar
0

Det har hänt det samma för mig. Lete mest på kvällarna när hon vaknat. Sen leta bakom saker, trånga ställen osv. Sen kan du lägga lite av favorit maten runt om i huset och se var hon har varit. Du hittar henne säkert! Lycka till

bblomquist
0

#1 Okej, tack!

[MissDiss]
0

Min hamster rymde någon dag efter han hade flyttat hit. Först vände vi upp och ned på hela huset. Sen ställde vi in mat, man räknar hur mycket av varje så man ser om något försvinner, och sen stänger man dörrarna till alla rummen. Sen är det nog bara vänta.

Vi hittade honom när mamma hörde att det var någon som satt och knapra i bokhyllan xD

Sigriiid
0

Stäng alla dörrar och lägg lite mat i varje rum. Sedan borde du snabbt märka vilket rum som hon har suttit och smaskat i =)

Garderober, kylen, frysen och diskmaskinen och bakom sånt är tips att leta på annars :P

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

musse05
0

Jag har ett tips.

Ta fram en hög hink och lägg sågspån och massa mumsig mat i. Sen tar du och gör en gång upp med tex. böcker så att den kommer upp dit, ramlar ner där och kan sen inte ta sig upp.

Men kom ihåg att kolla den VÄLDIGT ofta, eftersom den inte får vatten där inne.

BMEXX
0

Kolla så inte garderoberna har nå hål, alltså känn efter under kanten, min första hamster kröp upp där och och klättrade upp sedan satt hon  uppe vid taket och filosofera. Pappa fick bryta upp plankan längst upp.

Men jag hoppas din inte är lika smart och att hon bara har sovit bakom någon grej och kommer fram snart, hon kan ju inte direkt ha teleporerat sig bort, så hon lär ju vara kvar i lägenheten :P

// Pabblo

Imasy
0

Skåp i köket, garderober etc, dessa brukar stå på socklar. Jag har av egen erfarenhet märkt att dessa socklar inte alltid är täta. Jag hade en kattunge som en gång kröp in under ett köksskåp men kunde inte komma ut. Så det slutade med att jag fick knacka bort listerna runt hela köksgolvet för att kunna knacka loss sockeln och få ut katten.

Jag har även haft en hamster som gjorde sig smal som en tändsticka och kröp in bakom spisen. Samma bushamster tog sig en semestertur bakom kylen och vidare in vid skafferierna. Var smått svettig efter att ha dragit fram kylskåp och levt rövare för att få ta på den lille ;)

En hamsterköpare ringde mig en gång med gråten i halsen och undrade vad hon skulle göra. Hon köte tre hamstrar av mig till sina 3 barn. Nu var barnen i skolan och en hamster hade rymt. Hon var rädd att hunden hade tagit den. Men medans jag hade henne i luren så berättade hon att hon sett bajs vid elementet. Bad henne kolla där och återkomma. Två minuter senare ringer hon igen. Då hade ungen lyckats krypa in under en "låda"/kåpa intill elementet. Tror det är nån ventilationsgrej.

Så säger som ovan, stäng dörrarna och försök lyssna i vilket rum hamstern är i.

Jossangizmo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ritning som #5 sa :) Ganska smart, har provat det. Gjorde bilden lite snappt bara ^^ (klicka på den så blir den bättre)

lovehamstrar
0

Gammal tråd men jag är så nyfiken på om ni hittade hamstern och vart?