Hamster iFokus

Hamster

Etiketthybrider
Läst 1274 ggr
Nilla_93
0

Spöken eller?

Vet inte vad det är för fel på min dvärghamster. Han beter sej jätte konstigt idag. Vi har varit bort ett dygn och nu är han som förändrad.

Började med att vi kom hem och hälsade på dom små och vi märkte han var rund och stinn över magen kände på honom så det inte var något som gjorde ont men ingen reaktion sen satte vi ut han i hans lekhage då började dom riktiga problemen, först såg ja honom slänga sej på rygg och ligger blixt stilla i flera sekunder jag blev riktit rädd det hade hänt något men inget sen gick de bra en stund sen stanna han opp och stirra rätt ut sen så blev han skrämd på något sätt och sprang och gömde sej flera gånger och nu är han jätte nervös och kan inte stå still

Han är orolig och det e vi med.. Vi har inte skrämt honom eller något

[Em_I_Am]
1

Låter som han kan ha ont i magen. Har han kunnat äta något olämpligt? Bajsar han? Äter han?

Nilla_93
0

han äter normalt eller iallafall hamstrar mycket har inte sett att han bajsar eller druckit vatten ännu får hålla kåll  på honom

[Em_I_Am]
1

Ja håll koll så han inte har något dumt i magen eller har stopp.

Nilla_93
0

Ingen förbättring… Han har bajsat så de är inte stopp men han är jätte sur i dag rör man han hugger han med det samma och har en massa oljud för sej Gråter min sambo tror han börjar bli gammal och gaggi men jag har ju bara haft han från Jul

[Ingunn_1969]
0

Hej!

Det låter inte bra, och i och med att han har så ont tycker jag att du ska kontakta veterinär. Förhoppningsvis kan han få hjälp att bli bra igen och skulle det vara så att han inte går att rädda så får han hjälp att avsluta på ett bra sätt istället för att plågas.

En gammal och "gaggig" hamster ska inte bete sig så som du beskriver utan den ska behålla sitt goda humör tiden ut även om en gammal hamster naturligvis inte orkar lika mycket. När en annars snäll hamster börjar bitas hårt och låter mycket är det något allvarlig fel!

Lycka till, hoppas det går bra med din lilla vän!

Mvh Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

[Em_I_Am]
1

Jag håller med Ingunn. Absolut dags att ringa veterinären!

Hoppas allt går bra.

Nilla_93
0

problemet är att det inte finns någon veterinär här jag litar på :( var dit med en kompis hon gjorde alla fel man kunde göra

[Em_I_Am]
4

Finns det inte fler veterinärer än en i närheten?

Med tanke på att han verkar må ordentligt dåligt hade jag hellre chansat på en veterinär än att inte göra något alls för honom…