Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 774 ggr
Floppan
1

Övertala hur ??

Hej!!

jag har ett "litet" problem och det är att jag så gärna skulle vilja ha någon mer hamster jag har redan  killar men skulle vilja ha 2 tjejer också inte för avel utan för skojs skull (sällskap) men min mamma och ´låtsas pappa blir bara sura och säger att jag får nöja mig med det jag har -.-   1 hund och 2 hamstarar dom är också jätte fina men 2 hamstrar till skulle inte skada jagt hade tänkt skaffa dem någon gång i juli men man måste ju få grönt först ..

har ni några bra tips och ide´er skriv då här eller ett beprövat sätt som funkar

tacksam för snabbt svar Flört

• Redigerat 2021-06-06 11:40 av Herveaux
Floppan
0

pet

[Ren]
1

Jag tycker att du borde lyssna till dina föräldrar. Man behöver inte flera hamstrar att vara lycklig. Flört

Floppan
1

nej skälvklart är det så men jag skulle bli ännu lyckligare med 2 hamster tjejer att älska ♥

Floppan
0

putt

Frosstis
0

jag vill ha en kanin och fler hamstrar, tro mig det går inte..

men "för skojs skull (sällskap"? så säger man ju inte..

Emmny
2

Försök att visa att du är värd att få 2 hamstrar till, jag har märkt att ibland hjälper det inte att tjata heheTungan ute! Men du måste också förstå att dom inte vill. Det är ju dom som har ansvaret, det kostar pengar, det tar mer tid och du har ju två säkert jätte fina grabbar där hemma. Jag tycker du ska vara glad att du har två, för det finns många som inte kan/får ha djur :(

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

Wickis
0

Om du hjälper till lite extra hemma och glatt humor!! Detta har gjort så att jag kaaaanske ska få en hund så jag tror att det kan gå för dej med! Flört

..även som Emmny sa: Visa att du är värd två hamstrar till!

Hamsterlycka
0

Min mamma har aldrig varit svåra att övertala, förutom då jag skulle få min första. Då jag skötte om den så pass bra blev hon förvånad men ändå jätteglad, och då tyckte hon inte det var nått större problem med en till. Sen blev det en till.. och en till.. och en till… haha ja du fattar! ;) Mitt tips är att försöka visa att du verkligen klarar fler än två, sköt om dem mycket, gosa mer, fota, städa burarna mer.. ja, spendera mycket tid för dem helt enkelt! Försök leta reda på en uppfödare i närheten som har två tjejer, visa bilder på dem osv.. Som sagt har jag inte jättebra tips eftersom att det aldrig varit något större problem för mamma.. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Emmny
0

och om du får har jag faktiskt två tjejer just nu, men du skulle ju isåfall skaffa dom i juliTungan ute

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

Wickis
0

Kom på en till idé! Jag skrev ett 'avtal' med mina föräldrar. Okej vi 'sa' att jag skulle diska ett antal gånger i veckan osv.. Testa med det! :)

Floppan
1

Jag har till 99% övertalat henne (mamma) jag skrev ett avtal och sa att om jag bryter mot någon regel säljer jag dem direkt

Hamsterlycka
0

Vad var det i reglerna? Alltså som att diska, att man ska städa hemma mer osv, det har ju inget med hsnstrarna att göra? Man ska ju ta hand om sina djur, och det är det man ska ha avtal för tycker jag..

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Wickis
0

Jo men alltså förövrigt. Självklart ska man ta hand om sina djur men om föräldrarna säger ja så kan det ju även vara 'bra' att diska eller något extra Flört (Är sämst på att förklara :s)

Floppan
0

Förstås innefattar det djuren