Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4566 ggr
JaneCaterine
0

min hamster vibrerar ?!

min guldhamster hona vibrirar när hon går i min säng, när jag håller henne och när man klappar henne. Är hon nervös eller vad kan det vara ? asså inte vibrerar så utan hon känns så darrig i kroppen när man rör vid henne (ni förstår nog vad jag menar), hon satte sig på mitt tangentbord nyss och flög rakt upp i luften och slog en volt i samma veva, därefter gjorde hon så igen med kroppen. Någon som vet ?

michane
0

Är du säker på att det verkligen är Novalee och inte något annat?? ;) ;) ;)

JaneCaterine
0

men nej haha, du är rolig du :D

Roxie
0

Det kan kännas som att de vibrerar. De andas ju väldigt fort när de luktar/sniffar :)

// Sofia

JaneCaterine
0

#3  så det är ej något farligt ? dom andra gör inte så lite därför jag vart orolig :P

Roxie
0

Nej det är ingen fara :) Sålänge hamstern är igång och springer, äter och dricker.

// Sofia

madsan
0

Kan det vara att den fryser då?

Madsan

Roxie
0

Nej det kan Haninge tänka mig. Då bör det vara riktigt kallt. Samt att de går i Dvala om de kyls ner.

// Sofia

Miilla
0

Har själv en hamster som vibrerar mycket, min äldsta som är från djuraffär. Hon vibrerar i stort sett jämt när man har ute henne. Det har hon gjort sen hon var liten. Så om man har henne på golvet lös så är hon väldigt försiktig när hon går fram och nosar och utforskar saker. Då vibrerar hon extra mycket. Och blir hon skrämd av något, tex ett ljud eller en hastig rörelse kan även hon hoppa till och bli rädd. Så det är nog ingen fara, bara att hon är lite extra försiktig och lättskrämdGlad

Nilla_93
0

min ena dvärgis vibrerar nästan som en katt hör typ hur han kurrar :D jätte mysigt han gör de då man kliar honom på ryggen..

JaneCaterine
0

Aa okej då behöver jag inte oroa mig :) tack för svaren!

Cafesinner
1

Yuki vibrerar när han är nyfiken och undersöker saker. 
Min kompis som är väldigt musintresserad säger att när möss darrar i tassarna så där så är de nöjda och nyfikna typ.. så jag antar att det är lite samma grej här, men kanske kan vara olika.

Kokolandia
0

För mig är det inte positivt. En av mina hamstrar brukar vibrera när han är rädd eller osäker. Exempelvis när något luktar annorlunda. Då vibrerar han rätt rejält. Men det är ju bara en stund, men jag tror han gör det för att han är rädd som sagt, att han skakar. Men eftersom det går över fort så gör det nog inte så mycket…