OT: Småkryp
Just nu är jag hemma och är sjuk, så jag tänkte lägga upp lite bilder.
För någon dag sen gick jag och min kompis från skolan till bussen. Jag hittade en liten snigel, jag älskar sniglar, så jag tog den i handen och den fick följa med hem och bli modell. Sen släppte jag ut den i trägården.
När jag var liten tog jag hem en massa sniglar och tog hand om dem. Jag tycker dem är så söta. Deras ögon som sitter längst ut på "tentacklerna". och den lilla munnen. Dem fina färgerna på skalen.
Men dock är det inte många som har respekt för dem….. jag hittade en när klassen skulle ha jumpa. Jag hade den i handen och sen gick jag med den till några tjej-kompisar eller ja inte kompisar direkt. Men i alla fall så visade jag den för dem. Först märkte dem inte den, men när dem såg den så gallskrek dem och sprang iväg.
Hur kan man vara så rädd för något så sött och vackert? Alla säger, ja dem är så slemmiga och äckliga. Ja, dem kanske är lite slemmiga men dem är inte farliga och slemmet är en del av dem. Sen kan man ju inte göra något åt det.
När jag blir äldre så ska jag skaffa stora snäckor, för jag tycker dem är så vackra. Vad tycker ni om dem? Bilden på snigeln har jag inte i datorn, men jag ska sätta in den sen.
Men jag kan visa en bild på ett litet kryp jag fotade på min ö. Den var riktigt cool och jag undrar vad det är? Sen har jag en bild på en riktigt stooooor nyckelpiga. Vet någon om detta är en nyckelpiga, för denhade dubbel storlek mot envanlig.
Här har vi nyckelpigan :D
Cool bild på nyckelpigan! Riktigt fin var den ^^
Jag tycker inte om sniglar & snäckor, pga deras slem ;) Haha liksom.. duvet när vi pratade om ormar, och du försöka få mig att börja gilla de.. naae ;)
Själv tycker jag att dom flesta insekter är läskiga/obehagliga. Så jag undviker helst att ta i dom. Sniglar/snäckor, nyckelpigor och vissa fjärilar är okej. Klarar dock inte av att döda insekter, så om någon har råkat kommit in så tar jag ett burk/ett papper och bär försiktigt ut den. (Myggor är ett undantag, dom kan jag slå ihäl)
Stora snäckor, och akvariesnäckor är riktigt fina (: Men jag tror jag håller mig till husdjur med päls.
//Jessie
#2 hahah, någon dag så! 
#3 ja, usch jag har också svårt för att döda insekter, myckor ich små spindlar går bra.
Jag tycker knappt någon insekt är läskig eller äckliga förutom spindlar. Myggor är helt okej, alltså i utseendet, men usch vad jobbiga dem är. :P
Här är snigeln! :D
Någon som har en aning om vad det första djuret var? :D
Har haft jättelandsnäckor (achatina immaculata) Tycker dom är coola djur :P dock blir det väldigt slemmigt i terrariet ;P Annars tycker jag många kryp är söta eller häftiga åtminstone. Min svärfar älskar insekter och genom honom fick vi bönsyrsor. :P även haft vandrande pinnar. Googla extatosoma tiaratum. Dom var riktigt häftiga men oj va snabba dom var att smita ut ur sitt terrarium när man skulle byta deras mat :P
#4 en söt snäcka :)
Gud vad söt! När jag var liten tog jag hem dom där stora snäckorna som finns i trädgården. Tycker om insekter och när jag ser en snigel som är mitt i vägen där folk går lyfter jag den alltid till gräset.
Skulle vilja ha vandrande löv.
#6 Åh, bönsyrsor. Vad kul! :D Jag har också haft vandrande pinnar. 2 stycken som fick 50 ägg, sen kläcktes dem och var i hela huset.
#8 Hahah, ja så gjorde jag med, fast jag tog mest dem små och dem finsatse skalen (enligt mig). Vandrande löv är fina! :D
#9 mm :) dom var fina. Hahaha roligt att ha dom i hela huset ;P
#10 hahah, ja dem rymde, så dem var där när vi lagade mat, i badrummet, i sovrummet och en satt sig i mitt öra på natten. som tur fick vi ut den. :P
#11 haha. Och det var ingen som utvecklade fobi efter det? :P
Fina bilder. c:
Kram Alma
#12 Nejdå! Tvärt om. Vi lärde oss att leva med dem tills dem blev så stora så vi kunde fånga in dem. :P Men alla förutom 2 hittades och fick ett terarium. :)