Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1021 ggr
JaneCaterine
0

Rip Rizzla ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle öppna buren och kolla till Rizzla som verkade lite konstig igår, hon satt i hjulet och sov, var betydligt mindre än hennes syster och andades snabbare. TNär jag öppnade nyligen så låg hon stendöd :( på rygg med alla benen upp i vädret …. Hon kändes uppstoppad och tårarna bara sprutade så jag ringde till min bästavän @Michane här på hif och grät.. hon sa att vi genast ska åka till djuraffären där vi köpte dom och ifrågasätta, liksom jag börjar bli riktigt arg nu, kollar dom inte till hamstrarna där eller ? :@ Jag hade samma problem när jag var 14, då köpte jag ett hamsterpar och den ena va mindre och dog mycket tidigare än den stora… Hon va så underbart söt och vänlig av dig :( Har vi tur så finns deras syster kvar där för dom var 3 stycken och den andra måste ju ha en kompis …  Om dom ser att en hamster är för liten och sjuk så kan dom väl avliva den istället för att låta den lida …

VILA I FRID RIZZLA <3

mandyosv
0

Fyy vad hemskt! Anmäl händelsen!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

michane
0

sov sött lilla ängel 3

[squash97]
1

Usch så hemskt!
Men jag skulle rekomendera att köpa en ny hamster från uppfödare istället. Om hamstern varit sjuk i djuraffären kan det ju mycket väl vara så att fler i samma affär är sjuka… Tyvärr är det få djuraffärer som tar ordentligt hand om sina djur :(

mjuhm
0

Åh vad hemskt.. Vila i frid Rizzla.♥

& jag måste hålla med #3. Om en hamster har dött redan, skulle jag aldrig återvända till djuraffären & köpa en ny därifrån. Bättre att ta kontakt med en kunnig uppfödare & se till att du kanske får en bebis därifrån istället. & som sagt, det är få djuraffärer som tar hand om sina djur på ett bra sätt. :((

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

JaneCaterine
0

Jag ska vänta med det en stund, har lämnat in rizzla men dom hade ej någon kvar så jag kommer kolla hos uppfödare senare, vi hittade en stackars guldhamster där som vi tog med oss. Hellre att dom kommer till oss än sitter kvar där ensamma. Det är våran svaghet, att köpa hem hamstrar som sitter i butik… Man kan ej motstå. Synd att vi ej fick begrava henne själva, hade kännts lite bättre…

Roonja
0
michane
0

hon var speciell den lilla tösen… <3